شناسهٔ خبر: 31854112 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ترامپ: هرگز طرفدار جان مک کین نبودم

صاحب‌خبر -
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از رویترز، رئیس جمهور آمریکا در دیدار با رئیس جمهور برزیل گفت:کاری که جان مک کین درباره اوباماکر انجام داد مایه شرمساری بود و من هرگز طرفدار جان مک کین نبودم و نخواهم بود.
ترامپ در دیدار با ژایر بولسونارو گفت: بسیار ناخرسند بودم که جان مکین بیمه درمانی اوباما (اوباماکر) را لغو و جایگزین نکرد. همانطور که می دانید وی سالها برای لغو و جایگزینی اوباماکر تلاش کرد اما در زمان رای گیری منصرف شد. 
ترامپ افزود: مکین در زمینه بیمه درمانی تلاش کرد و ساعاتی قبل از رای گیری به ما گفت که قصد دارد اوباما کر را لغو و جایگزین کند و به دلایلی که من آن را درک می کنم، از رای مثبت منصرف شد. من فکر می کنم این مایه شرمساری بود.
 
بیمه درمانی اوباما کر برای آن طراحی شد که کیفت و قیمت پایین بیمه‌های بهداشتی را تضمین کند، با گسترش پوشش بیمه میزان افراد بیمه نشده را کاهش دهد. این قانون سازوکارهایی مانند الزام به بیمه شدن، یارانه بیمه و تبادل بیمه را معرفی کرد. این قانون بیمه‌گران را ملزم می‌کند که فهرست معینی از بیماری‌ها را پوشش دهند و افراد را بدون توجه به جنسیت با بیماری پیشین با نرخ مشابهی بیمه کنند.
 

نظر شما