شناسهٔ خبر: 31853996 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

شهردار کلانشهر اراک منصوب شد

«کاوه فلک افلاکی» شامگاه سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: با صدور این حکم پس از گذشت حدود چهار ماه برای کلانشهر اراک سکاندار مدیریت شهری تعیین شد.وی ادامه

صاحب‌خبر - «کاوه فلک افلاکی» شامگاه سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: با صدور این حکم پس از گذشت حدود چهار ماه برای کلانشهر اراک سکاندار مدیریت شهری تعیین شد.
وی ادامه داد: شهردار جدید کلانشهر اراک بومی است و ظرفیت و چالش های شهری اراک را به خوبی می شناسد که این مهم عاملی برای توسعه پایدار شهری است.
رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک بیان کرد: سکاندار مدیریت شهری اراک از فردا (چهارشنبه) در خود حاضر می شود و پیش بیش بینی می شود پنجم فروردین ماه جاری به صورت رسمی معارفه و از زحمات «ابوالفضل شالی بیگ» سرپرست فعلی تقدیر شود.
پس از ابلاغ قانون منع به کارگیری بازنشستگان در دستگاه های اجرایی و برخی نهادهای مشمول، «داوود تاجران» شهردار منتخب کلانشهر اراک در آبان ماه سال جاری از قطار پارلمان شهری اراک پیاده شده و « ابولفضل شالی بیگ» به سرپرستی شهرداری اراک انتخاب شد.
با گذشت مدتی اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک سرانجام شهردار منتخب را از این دو گزینه « سعید نادری» و « محمد جعفرپور» برگزیدند.
«سعید نادری» نائب رئیس و عضو شورای اسلامی شهر اراک دهم دی ماه با کسب هشت رأی از 11 مأخوذه اعضای شورای شهر به عنوان شهردار منتخب کلانشهر اراک معرفی شد.
پس از اعلام نظر قطعی وزارت کشور در خصوص نادری ، نشست بررسی انتخاب شهردار از میان 2 گزینه نهایی با حضور منتخبان شورای شهر در 27 بهمن ماه سال جاری برگزار شد که «مهدی فاتحی» گزینه فراکسیون امید این شورا با کسب هفت رای از 11 رای ماخوذه به عنوان شهردار منتخب اراک گزینش شد اما کمتر از 48 ساعت، استعفای خود را تسلیم کرد.
«محمد جعفر پور» نیز به عنوان گزینه اصولگرایان شورای اسلامی شهر اراک بود که در انتخابات این شورا سه رای به دست آورد و یک رای از مجموع آرا نیز ممتنع اعلام شد.
اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراکدر 29 بهمن ماه جاری «محمد کریم شفیعی» را به عنوان شهردار منتخب اراک معرفی کردند.
قائم مقامی شهردار کلانشهر کرج، مشاورعالی شهردار منطقه 18 تهران، معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری منطقه چهار تهران، معاون عمرانی و شهرسازی شهرداری اسلامشهر، مسئول شهرسازی و معماری شهرداری پاکدشت، مدیر عامل شرکت توسعه شهری و سرپرست شرکت خدمات سبز چابهار از جمله سوابق شهردار منتخب اراک محسوب می شود.
کلانشهر اراک مرکز استان مرکزی است و در این منطقه بیش از 620 هزار نفر جمعیت زندگی می کند.
3017/6013/
انتهای پیام

نظر شما