شناسهٔ خبر: 31853744 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

فرمانده انتظامی استان زنجان:

کشف 88 درصد جرائم فضای مجازی در استان زنجان/ استقرار پلیس در 18 نقطه از شهر زنجان در ایام عید

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به آمادگی کامل پلیس زنجان برای برقراری امنیت در ایام عید در استان زنجان گفت: پلیس در ایام تعطیلات نوروز در 18 نقطه از شهر زنجان و همچنین دیگر شهرستان این استان مستقر شده و با بر اساس قانون با مزاحمین و مجرمین، برخورد خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار رحیم جهانبخش در گفت وگو با موج رسا; سردار رحیم جهانبخش به آسیبهای ناشی از مواد محترقه اشاره کرد و گفت: امسال حدود 400 هزار عدد انواع مواد مخدر در سطح این استان کشف و ضبط شد که در این رابطه 30 نفر دستگیر و مورد اعمال قانون قرار گرفتند.

وی با تاکید براینکه پلیس به هیچ مخالف شادی و نشاط مردم نیست و با تمام توان در پی ارتقا ضریب امنیت فردی و اجتماعی است و با افرادی که برای مردم مزاحمت ایجاد کنند و یا مرتکب جرایم و ناهنجاریهای اجتماعی و ترافیکی شوند به صورت قاطعانه برخورد خواهد کرد.

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه این بلای خانمان سوز، آسیب و لطمات جبران ناپذیری را به افراد، خانواده ها و جامعه می زند افزود: از ابتدای سال تاکنون، قریب 2 هزار و 500 معتاد متجاهر در سطح این استان توسط پلیس زنجان جمع آوری و تحویل کمپ ها و محل‌های نگهداری معتادان شدند اما ظرفیت کمپ ها بسیار محدود است وگرنه می توان تمام آنها را در کمترین زمان ممکن جمع آوری کرد.

وی با بیان اینکه حدود 80 درصد سارقان، معتاد به مواد مخدر هستند، تصریح کرد: پلیس این استان در این مدت، 13 هزار و 690 مورد طرح پاکسازی و انتظام بخشی در مناطق آلوده استان زنجان را اجرا کرد که این میزان طرح پاکسازی نسبت به پارسال 27 درصد افزایش نشان می دهد.

سردار جهانبخش با بیان اینکه در بحث وقوع جرایم فضای مجازی شاهد افزایش 61 درصد نسبت به سال گذشته هستیم که بیشترین این جرایم با 112 درصد در حوزه مالی بوده که در واقع از رقم 140 مورد سال گذشته به بیش از 300 مورد رسیده است افزود: مجرمین در این حوزه بدانند امسال 88 درصد جرایم صورت گرفته دراین فضا توسط پلیس فتا زنجان کشف شده است و به همین خاطر نیز جزو رتبه‌های برتر در کشور هستیم و در صورت تلاش بیشتر به کشف 100درصدی نیز خواهیم رسید.

وی افزود: در حوزه خیانت در امانت 41 درصد افزایش، تماس با مرکز فوریت های پلیسی 24 درصد افزایش، تماس با سامانه 197 پلیس 27 درصد کاهش، ملاقات و ارتباط با مردم 4 درصد افزایش و نزاع و درگیری حدود 25 درصد کاهش را داشتیم و 6 هزار و 600 نفر نیز امسال به مراکز مشاوره و مددکاری و دوایر اجتماعی در کلانتریها مراجعه کردند و 80 درصد از پرونده‌های مربوط به اختلافات خانوادگی منجر به صلح و سازش شده است.

فرمانده انتظامی استان زنجان تصریح کرد: پلیس در ایام تعطیلات نوروز در 18 نقطه از شهر زنجان و همچنین دیگر شهرستان این استان مستقر خواهد شد و با بر اساس قانون با مزاحمین به مردم و مجرمین، برخورد خواهد کرد.

وی افزود: پلیس در این ایام در آماده باش کامل خواهد بود تا مردم با امنیت بهتر و بیشتری به دید و بازدید یکدیگر رفته و در سفر نیز سفری ایمن داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما