شناسهٔ خبر: 31853739 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

هم‌اندیشی بررسی حقوق بشر آمریکایی برگزار شد

صاحب‌خبر -

هم اندیشی بررسی "حقوق بشر امریکایی" در آستانه شانزدهمین سالگرد شهادت راشل کوری (25 اسفند، 16 مارس 2003)، دختر جوان امریکایی توسط رژیم سفاک صهیونیسم در رفح، سالگرد شهدای حلبچه (25 اسفند1366) و سالگرد شهادت خانواده 11 نفره قزوینی (26 اسفند 1366) توسط رژیم بعث عراق، برگزار شد.

این هم اندیشی با حضور اندیشمندان، فعالین حقوق بشر ایرانی و تعدادی از کشورها برگزار شد. در این نشست میهمانانی از کشورهای فلسطین، یمن، نیجریه و ژاپن و از ایران سرکار خانم رضوانه دباغ، زهره سادات لاجوردی، زهرا رکن آبادی، حلیمه قزوینی (خانواده شهید) و سرکار خانم اصلانی (مسئول بسیج جامعه زنان)، تعدادی از سمن ها و دانشجویان حضور داشتند.این هم اندیشی با همت انجمن بین المللی حمایت از خانواده های قربانیان ترور و بسیج جامعه زنان برگزار گردید.

 

سخنان دبیر نشست

در آغاز برنامه دبیر نشست، خانم طاهری ضمن خوش آمدگویی، هدف از برگزاری این هم اندیشی را این گونه بیان نمود: «متاسفانه امروزه شاهد جنایات زیادی در گوشه و کنار جهان به ویژه در کشورهای اسلامی هستیم که اکثرا با حمایت آمریکا و کشورهای اروپایی به عنوان مدعیان پرچمدار حقوق بشر!! انجام می شود، هستیم. هدف ما از این نشست این است که از جنایات آمریکا در هیروشیما و ناکازاکی در ژاپن تا حمایت آمریکا از رژیم سابق ایران در سرکوب و شکنجه و خفقان و هم چنین از جنایت آل سعود با حمایت آمریکا در قتل عام مردم مظلوم یمن، صحبت کنیم. هم چنین صحبت کنیم از نیجریه که ارتش و دولتش با حمایت آل سعود صدها تن از شیعیان را قتل عام کرده و رهبر شیعیان نیجریه، شیخ زکزاکی را 3 سال در زندان نگه داشته اند و با ایجاد فرقه های انحرافی مانند بوکوحرام به اسم اسلام حمله به مسیحیان و مسلمانان و خرید و فروش زنان می کنند.

در کنار همه این جنایت ها، شاهد حمایت و پناهندگی دادن فرانسه از تروریست های منافقین که هزاران نفر انسان بی گناه را به قتل رسانده اند می باشیم. یکی دیگر از نمونه های جنایات آل سعود و سکوت بین المللی، جنایت و قتل عام حاجیان و مهمانان خانه خدا در منا و مکه می باشد.

همه و همه این ها قطعات تاریک و تاسف بار و تاثر برانگیزی است که وقتی در کنار هم قرار می گیرد، چهره زشت و کریه شیطان بزرگ، آمریکای جنایتکار را که به صورت آشکار یا پنهان در تمامی این فجایع دست داشته، بیش از پیش نمایان می کند و معنای حقوق بشر آمریکایی را بیش از پیش روشن. هر کدام از عزیزانی که دعوت ما را پذیرفته اند و در این نشست گردهم آمده اند، نماینده یا شاهد یکی از این قطعات و راوی آن هستند. پس با جان گوش می کنیم روایت های ناب تک تکشان را.»

 

سخنان آقای ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران

همان طور که می دانید، ترور یک عملیات سازمان یافته است که از طرف گروه های غیرقانونی با این هدف انجام می شود. بر اساس آمار، فقط موساد (سازمان جاسوسی اسرائیل) 2700 عملیات ترور انجام داده. البته این به جز ارتش، شاباک و دیگر گروه های تروریستی رژیم صهیونیستی است. این ترورها معمولا علیه افراد سیاسی، دانشمندان، اندیشمندان، به صورت قتل مستقیم با سلاح یا نامشخص و غیرمستقیم انجام می گیرد. مثلا بعضی ترورها با خمیردندان سمی یا وارد کردن ماده اتمی از طریق خون به بدن بوده است. از سال 1984 میلادی این ترورها شدت بیشتری پیدا کرده است. به ویژه بر علیه برخی شخصیت های فلسطینی و غیر از آن شخصیت های عراقی، تونسی، مصری و ... نمونه ای آن دانشمندان هسته ای ایران هستند.

اصلا رژیم صهیونیستی بر اساس جنایت علیه بشریت ایجاد شد. حتی قبل از تشکیل رژیم صهیونیستی، سازمان های تروریستی شان وارد سرزمین ها ی اشغالی شدند و بسیاری از افراد حتی یهودیانی که حاضر به همکاری با این رژیم نشدند را ترور کردند. طرح دارت (1948) که برای اخراج مردم فلسطین از سرزمینشان بود، تحت قیمومیت انگلستان، انجام شد.

پس از تشکیل رژیم صهیونیستی شاهد جنایات سازمان یافته از سوی این رژیم بوده ایم. بیش از 120 جنایت که سندسازی شده است. حتی مورخین اسرائیلی، کتاب هایی در این زمینه نوشته اند. مانند کتاب "پاک سازی نژادی در فلسطین" که در آن تمام عملیات ها ثبت شده است. در سال 2018 دو هزار و سیصد عملیات قتل توسط رژیم صهیونیستی بر علیه فلسطینینیان انجام شد. هم اکنون هم در غزه شاهد تظاهرات مسالمت آمیز هستیم. و سربازان صهیونیستی از گلوله های انفجاری بر علیه تظاهرکنندگان استفاده می کنند و آن ها را به مراکز حساس بدنشان مانند سر، چشم، قلب و ... شلیک می کنند. این گلوله ها طوری طراحی شده که در بدن فرد منفجر می شود. تا کنون 350 نفر با این گلوله ها به شهادت رسیده اند یا مجروح شده اند.

در گذشته بیشترین حمایت را انگلستان و فرانسه از رژیم صهیونیستی داشته، و امروزه امریکا و اروپا از این رژیم به صورت اساسی حمایت می کنند. مشکل اینجاست که تمام این جنایات در برابر دیدگان نهادهای بین المللی اتفاق می افتد و آن ها با سکوتشان یا با وتوی بسیاری از مصوبات به آن ها کمک می کنند.

یکی از این جنایات کشتن راشل کوری، دختر 23 ساله آزاده امریکایی بود. راشل با حضور در مناطق اشغالی مظلومیت مردم فلسطین را با تمام وجود احساس کرده بود. او به خاطر حمایت از فلسطینیان و تخریب خانه های آنان، شجاعانه جلوی بولدوزر اسرائیلی ایستاد تا مانع شود. اما بولدوزر اسرائیلی در کمال ناباوری، جلو آمد و از روی پیکر پاکش رد شد و او را وحشیانه به شهادت رساند. رژیم صهیونیستی حتی با درخواست پدر و مادر راشل کوری برای برگرداندن جنازه دخترشان به امریکا مخالفت کرد.

 

سخنان عبدالناصر الراشدی از یمن

بعد از بیداری اسلامی در سال 2011، عربستان سعودی با حمایت آمریکا، به بهانه بازسازی ارتش یمن و مبارزه با شیعیان، نقشه جنگ در یمن را طراحی کردند. امروز، چندین سال است که عربستان، زنان و کودکان یمنی را بمباران می کند. از تسلیحات ممنوع و شیمیایی استفاده می کند، که در نتیجه آن بسیاری شهید و مصدوم شدند و کودکان ناقص الخلقه بسیاری به وجود آمد.

در پاسخ به این پرسش که چرا امریکا و اروپا و سازمان ملل ساکت هستند، باید بگویم آن ها خود اصل و منشا این مشکلات هستند. و شما شاهد هستید که دبیرکل سازمان ملل، چک حمله به یمن را از عربستان می گیرد تا آن ها را از لیست سیاه کشتار کودکان یمن خارج کند.

بعد از جنایت خاشقچی توسط آل سعود، شهروندان کشورهای اروپایی به سازمان ملل فشار آوردند که آل سعود را برای این جریان و هم جنایات در یمن تنبیه کند. و به جنایت آل سعود در یمن رسیدگی کند. آن ها در مذاکرات ژنو تعهد دادند که آتش بس شود و تحریم زمینی، دریایی و هوایی را رفع کنند. اما متاسفانه طبق معمول، آتش بس را نقض کردند که نمونه آن در همین دوران آتش بس، دو روز قبل در شهر حجه، دو خانه را  که 43 زن و بچه در آن ها بودند، با هواپیما بمباران کردند. خبرگزاری العربیه در همان زمان با افتخار اعلام کرد که ما رهبران حوثی را مورد هدف قرار دادیم. و این جنگنده های آمریکایی که در اختیار ما هستند اشتباه نمی کنند. ولی بعد مفتضح شدند و ثابت شد تعدادی زن و بچه از مردم عادی بودند. و همه این قضایا در دوره آتش بس بوده. و الآن 5 سال است که در یمن آل سعود با حمایت آمریکا و سکوت مجامع بین المللی در حال کشتار مردم بی گناه است. آل سعود در یمن نه تنها کشتار می کند، بلکه زیرساخت ها را نابود کرده و به دلیل اصابت موشک های شیمیایی به زمین های زراعی دیگر این زمین ها قابل کشاورزی نیستند.

 

سخنان محمد ثلاث از جمعیت حرکت اسلامی نیجریه

در ابتدا باید بگویم قبل از انقلاب اسلامی ما در نیجریه تقریبا شیعه نداشتیم. ولی از برکت انقلاب اسلامی و بعد از آن، تقریبا ده درصد از کل مردم نیجریه شیعه شدند و اکنون بیست میلیون شیعه در این کشور داریم.

در سال 2004 گروهی به نام بوکوحرام در نیجریه شروع به فعالیت نمود. بوکو حرام یعنی دانشگاه حرام. چون می گویند در درس و دانش و دانشگاه، شرک هست و همه حرام است. مثلا این که حدس بزنند امروز باران می آید شرک است و فقط خدا این ها را می داند.

طرفداران بوکوحرام اسلحه می خریدند و می رفتند در مساجد، کلیساها و بازارها مردم را می کشتند.

در روز جهانی قدس سال 2014، مردم مسلمان و حتی مسیحیان در نیجریه تظاهرات می کنند و در آن روز ارتش و دولت نیجریه، با حمله به تظاهرکنندگان تقریبا 35 نفر از پیروان شیخ زکزاکی و 3 فرزند شیخ را کشتند. هدفشان شکستن روحیه شیخ زکزاکی بود.

لازم به ذکر است که شیخ زکزاکی، خیلی به وحدت اهمیت می داد و حتی یک مسجد شیعه بنا نکرد و با برادران اهل سنت نماز می خواند.

در سال 2015 عربستان به رئیس جمهور نیجریه هشدار داد که باید یا شیخ زکزاکی را بکشید یا جلوی فعالیت او و پیروانش را بگیرید. ظرف 2 روز، هزار نفر از شیعیان و 3 نفر دیگر از فرزندان شیخ زکزاکی را می کشند. و به خود شیخ با گلوله حمله کرده و همسرش را مجروح می کنند. تا 6 ماه مردم نیجریه هیچ اطلاعی از وضعیت شیخ زکزاکی نداشتند تا این که متوجه شدند ایشان در زندان هستند و چشم چپشان را از دست داده اند.

بعد از چند سال دادگاهی تشکیل شد که حکم داد شیخ باید آزاد شود و خانه اش را که ویران کرده بودند به او برگردانند. دادگاه او را تبرئه کرد چون مسلح نبود و حرکتی بر علیه حکومت انجام نداده بود. ولی حکومت نیجریه زیر بار نرفت و ایشان هم چنان در اسارت است.

امریکا اعلام کرده اجازه نمی دهیم ایران دومی در افریقا به وجود بیاید. با این که نیجریه از نظر جمعیت ، منابع نفتی و زمین ها ی کشاورزی بسیار غنی است، ولی الآن در زیر خط فقر است و در سال 2018 نیجریه به عنوان فقیرترین کشور انتخاب شد با این که عضو اپک است.

خیلی عجیب است، مثلا در یک منطقه در نیجریه که دارای معادن طلاست، سال ها مردم آن منطقه درگیر جنگ های داخلی هستند و غربی ها طلا ها را می برند.

انتخابات به معنای آزاد در نیجریه وجود ندارد و انتخابات با تقلب برگزار می شود و امریکا و اروپا تصمیم می گیرند که چه کسی در آن جا رئیس جمهور شود حتی اگر رای نیاورده باشد.

اصلا حقوق بشر در نیجریه رعایت نمی شود. در همین اربعین امسال، حکومت مردم بسیاری را در مراسم اربعین نیجریه، هدف گلوله و حمله قرار دادند و از فاصله 100 متری به گلوله بستند و 55 نفر در این مراسم کشته شدند.

ما به ظاهر استقلال داریم، ولی واقعیت این است که نیجریه هنوز مستعمره اروپاست.

در نیجریه گروه بوکوحرام با حمایت آل سعود فعالیت می کند، در سال 2013 به مدرسه ای دخترانه حمله کرده و 250- 300 نفر آن ها را ربود. و در سا ل 2018 به مدرسه دخترانه مسیحی حمله کرد که 50 نفر آن ها را ربود. با وجود پیشنهاد مبلغ 50 میلیون یورو برای آزادی آن دختران ، آن ها را آزاد نکردند.

این ها همه نشان دهنده جنایات بشری توسط حکومت نیجریه و سکوت و حمایت امریکا و مجامع بین المللی است.

ولی شکر خدا مردم در حال بیدار شدن هستند و ما در تلاش و به امید آن روزی هستیم که حضرت حجت (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ظهور کنند.

 

خانم کونیکو مامورا از ژاپن

 من که در بمباران شیمیایی هیروشیما و ناکازاکی 7 ساله بودم، چند ماه قبل از بمباران، من به همراه خانواده ام به جزایر اوکیناوا نقل مکان کرده بودیم. البته آن جا هم از جنایات آمریکایی ها مصون نمانده بود و آن ها به جزیره اوکیناوا با 16 هزار بمب حمله کرده و جنایات زیادی در آن جزیره انجام دادند. دختران ژاپنی را مورد تجاوز قرار می دادند.

پنج ماه بعد از آن آمریکا ژاپن را مورد آن حمله تاریخی وحشتناک قرار می دهد و جنایت انفجار اتمی...

امریکا 13 هزار تن تی ان تی بر سر مردم هیروشیما می ریزد که ده ها هزار نفر همان جا از بین رفتند و تعداد زیادی هم تا سال ها درگیر بیماری های مضمن ناشی از رادیو اکتیو بودند و بعدها مردند. نامه ای از ژاپن از طریق دولت سوئیس به دولت امریکا داده می شود مبنی بر این که منطقه هیروشیما منطقه نظامی نبود، چرا این کار را کردید.

واقعا این که امام راحل می گفتند آمریکا شیطان بزرگ است، حرف به حقی است.

از اهداف سازمان ملل حفظ حقوق بشر است ولی متاسفانه امروز شاهدیم که سازمان ملل زیر سلطه امریکاست. و متاسفانه با این جنایت امریکا در ژاپن تعجب می کنیم که مردم ژاپن با تبلیغات حکومت ژاپن، امریکا را به عنوان دولت دوست معرفی می کند در حالی که دولت و حکومت امریکا هیچ گاه از آن جنایت بزرگ بشری معذرت خواهی نکرده.

احتمالا می دانید که ژاپن با وجود همه پیشرفت ها ولی استقلالی از خود ندارد و حتی به حکومت ژاپن اجازه داشتن ارتش مستقل داده نشده است و پایگاه های نظامی امریکا در خاک ژاپن هستند.

ما باید هشیار باشیم، آن ها می خواهند هویت و استقلال کشورها را از بین ببرند، ما باید با ایمان و اتحاد به این مبارزه با دشمنان بشریت ادامه بدهیم.

(لازم به ذکر است که خانم کونیکو مامورا از ژاپن سال هاست که به دین اسلام مشرف شده و ساکن ایران هستند و فرزندشان از شهدای جنگ تحمیلی ایران است.)

 

خانم زهرا رکن آبادی (فرزند شهید رکن آبادی)

یکی دیگر از جنایات حقوق بشری در فاجعه منا، رخ داد. هفت هزار حاجی بی گناه، کشته شدند. در خیابانی که سرپوشیده نیست همه خفه شدند. اتفاق مشکوکی بود. بیشتر کشته ها آفریقایی تبار و از جمله پدرم بود که دارای توان بدنی و جسمی بالا بودند. این قضیه را مشکوک می کند که ترور بیولوژیکی اتفاق افتاده باشد و این ها گازهایی را استنشاق کرده باشند و این بر اساس مشاهدات شاهدان تقویت می شود. هر چند هیچ وقت نتوانستیم آن را اثبات کنیم چون هیچ وقت حکومت عربستان، اجازه تحقیق و تفحص درباره این فاجعه انسانی را نداد. خیلی واضح بود، اگر با هلی کوپتر به آن ها آب می پاشیدند شاید نصف آن ها زنده می ماندند. در حالی که با انباشته کردن بدن نیمه جان بسیاری از آن ها در کانتینرها باعث مرگ آن ها شدند. و متاسفانه در هیچ دادگاه بین المللی نه بازخواست شدند و نه مورد سوال قرار گرفتند. تنها اجسادی هم که برگشتند، اجساد ایرانیان بود. پدر ما هم که می شد آزمایشاتی انجام شود که بدانیم دلیل مرگشان چیست، متاسفانه مواجه شدیم با این مطلب که قلب، کبد، ریه و کلیه و معده و مغز ایشان را از بدنشان خارج کرده بوده اند. و هیچ گاه جواب ندادند که این اعضا کجاست و به چه دلیل این ها را از بدنشان خارج کردند. در سفری که به عربستان برای بازگشت بدن ایشان به کشور داشتیم، از آن ها پرسیدیم علت آثار بریدگی و دوختگی روی پیکر پدرم چیست. گفتند برای آزمایش دی ان ای است. روشن است که آزمایش دی ان ای را می شود از روی تکه ای از ناخن دست هم انجام داد، و نیازی به کالبدشکافی در این حد نیست.

و از طرفی هم که ما 460 پیکر را به ایران برگرداندیم، برای هیچ کدام این اتفاق نیفتاده. ما معتقدیم که پدرم در آن جا ترور شده ولی متاسفانه هیچ گاه به عنوان شهید ترور شناخته نشده. وگرنه دلیلی نداشت چنین جنایتی بر روی پیکرشان انجام شود.

ما باید تلاش کنیم با وحدت جهان اسلام و استفاده از فرصت ها بتوانیم نه تنها مسلمانان بلکه آزاده های جهان را دور هم زیر پرچم انقلاب اسلامی جمع کنیم.

 

خانم رضوانه دباغ (فرزند مرحومه خانم دباغ)

سخنم را با جمله ای از حضرت امام شروع می کنم که فرمودند: «بشریت از مکاتب مادی خسته است. امروز نه مارکسیسم جاذبه دارد، نه دموکراسی غرب و نه ناسیونالیست های سکولار. بلکه بیشترین جاذبه تعلق به معنویت و اسلام و قرآن دارد که خداوند متعال وعده داده که مکتب وحی الهی می تواند بشر را سعادتمند کند.»

خانم دباغ بانویی بود که تربیت شده این مکتب بود. بانوی مبارزی که الگوی خود را حضرت زهرا (سلام الله علیها) قرار داد. ایشان با تمسک بر ثقلین توانستند به مبارزه ادامه دهند و ما باید امروز پیام رسان آن ها باشیم و بدانیم معاندین همیشه سر جنگ با اسلام عزیز را دارند.

در آن سال ها که تعدادی امثال من که 14 ساله بودم و تحت انواع و اقسام شکنجه ها قرار می گرفتیم، تا حدی که حتی قدرت نفس کشیدن هم نداشتم و این شکنجه ها برای من منجر به بیماری های مختلف و روماتیسم قلبی و عمل قلب شد.

من 14 سال داشتم، بعد از این که مادر را دستگیر و مدت ها زیر شکنجه قرار دادند و جواب نگرفتند، از دستگیری من به عنوان وسیله ای برای فشار روحی بیشتر به مادرم استفاده کردند. آن روزها کجا بودند مجامع حقوق بشری؟ سکوت محض این مجامع در زمان شاه که با حمایت امریکا و انگلیس، همراه بود، به روشنی ماهیت آن ها را نشان می دهد.

 امروز هم در جنایت هایی که در کشورمان و در نیجریه و یمن و فلسطین و ... اتفاق می افتند، مجامع بشری کجا هستند و حقوق بشر کجاست؟

شکر خدا 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی با حمایت مردم می گذرد، و هر روز ما را متهم به نقض حقوق بشر می کنند، تا جایی که مسئول ساواک آقای ثابتی به اسرائیل پناهنده می شود و ادعا می کند که شکنجه ای در کار نبوده و گستاخانه منکر همه شکنجه ها می شود.

فرانسه و آمریکا، این مدعیان حقوق بشر از سازمان منافقینی که بچه های پاسدار ما را جلوی عروس و داماد سر بریدند حمایت می کند.

در آخر، سخن مقام معظم رهبری را یادآوری می کنم که ان شاءالله برای همه ما راهگشا باشد:

«امروز یک مقطع تاریخی تعیین کننده است.

علمای دینی در برابر اختلاف افکنی مذهبی ساکت ننشینند.

 روشنفکران در دمیدن روح امید به جوانان کوتاهی نکنند.

سیاست مداران و زمامداران مردم را در صحنه نگه دارند و به آن ها تکیه کنند.

کشورهای اسلامی همبستگی میان خود را تقویت کنند و از این قدرت حقیقی در برابر سلطه گران بهره مند شوند.»

من اعتقاد دارم که برای زمینه سازی ظهور آقا، باید در مسیر انقلاب قرار بگیریم و مو به مو نگرش رهبری را عمل کنیم که این رمز اصلی پیروزی و زمینه ساز ظهور است.

 

خانم زهره سادات لاجوردی (فرزند شهید لاجوردی و رئیس هیات مدیره انجمن بین المللی حمایت از خانواده های قربانیان ترور)

ضمن عرض خوش آمد به مهمانان، ایران به عنوان بزرگترین قربانی ترور در جهان می باشد. تنها 17 هزار ترور توسط منافقین انجام شده. البته چهره و ماهیت این گروه قبل از انقلاب هم به دلیل خیانت و تسویه های درون گروهی و کشتن اعضا، فقط به جرم این که از آن ها جدا می شدند، برای افراد آگاه روشن بود. منافقین گرچه در اوایل انقلاب سعی داشتند خود را همراه با مردم نشان دهند، اما بعد از انقلاب و در زمان جنگ با همکاری نظامی با صدام و جاسوسی برای او چهره واقعی شان بیش از پیش برای ملت ایران نمایان شد.

و امروز که با کمک صهیونیست ها و آل سعود به فعالیت های تروریستی و منافقانه شان ادامه می دهند و کشورهای مدعی حقوق بشر مثل فرانسه به آن ها پناهندگی می دهند. جز تروریست به تروریست پناه می دهد؟! این جاهاست که ماهیت این ها روشن تر می شود.

البته امروزه شاهد بیداری ملت ها حتی در کشورهای اروپایی که نمونه آن تظاهرات اعتراض شنبه ها در فرانسه است، می باشیم. امیدواریم ان شاءالله بتوانیم با بیداری و اتحاد و تبعیت از مقام معظم رهبری که با تدبیرشان کشتی را در این دریای پرتلاطم به سمت ساحل نجات هدایت می کنند، تا آخر راه بمانیم و مانند برخی در میانه راه خسته و ناامید و جدا نشویم.

 

حلیمه قزوینی (خانواده 11 شهید در 26 اسفند 1366)

در سال 66 زمان موشکباران، با این که ما در دماوند هم منزلی داشتیم ولی پدرم می گفتند ما باید در تهران بمانیم و مقاومت کنیم. آن روز 27 رجب ( مبعث) بود، خانواده ای مومن و گرم و صمیمی بودیم و همه خانواده برای عید دور هم منزل پدرم جمع شده بودند، و همه هم روزه بودند. خواهرم خدیجه به همراه سه فرزندش از قم آمده بود. فاطمه خواهر دیگرم دانشجو و باردار بود با دو فرزندش و معصومه همه سر سفره افطار دور هم جمع شده بودند. با موشکباران جنایتکاران رژیم بعث با حمایت امریکا و کشورهای غربی همه خانواده ما (11 نفر) یک جا سر سفره افطار به شهادت رسیدند.

امروز شاهدیم که به لطف خدا و همت مجاهدان، با قدرت نظامی کشورمان و فناوری موشکی، یک بازدارندگی و امنیت برای ملتمان ایجاد شده. مسئله موشکی، مسئله امنیت کشور است و چیزی نیست که سر آن بتوان معامله کرد و امنیت مردم را به مخاطره انداخت.

نظر شما