شناسهٔ خبر: 31853675 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شیراز میزبان جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان

جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان بعد از ۲۲ سال به شیراز رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سهرابی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان بعد از ٢٢ سال در شیراز اجرا می‌شود.

وی با بیان این که شصت و سومین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان از ۲ تا ۵ شهریور ۹۸ به مدت چهار روز به میزبانی شیراز برگزار می‌شود. افزود: ۱۰ استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، اصفهان، قم، مرکزی، البرز و فارس در این جشنواره حضور خواهد داشت.

سهرابی ادامه داد: جشنواره‌های منطقه‌ای سینمای جوان با هدف حمایت از تولیدات حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای هنرجویان استان‌های سراسر کشور، شناسایی و معرفی استعداد‌های سینمایی در خارج از مرکز، تثبیت جایگاه فیلم کوتاه به عنوان یکی از مقوله‌های مهم فرهنگی و ارتباط هرچه بیشتر مسئولین استانی و ستاد مرکزی انجمن سینمای جوانان ایران به منظور همکاری‌های دوجانبه برگزار می‌شوند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: این جشنواره در سه بخش مسابقه فیلم کوتاه، فیلمنامه و عکس برگزار می‌شود و بخش فیلم شامل دو بخش مسابقه و جنبی است.

سهرابی افزود: بخش جنبی و غیررقابتی فرصتی برای تبادل اندیشه‌ها و تجربه‌های هنرمندان و ایجاد زمینه‌ای مناسب برای ارزیابی جایگاه آثار فیلم‌سازان فیلم کوتاه شامل نمایش ویژه، بزرگداشت، مرور آثار و نشست‌های است.

وی به بخش ویژه نیز اشاره کرد و گفت: این بخش جشنواره به ایجاد راهی نو در مسئله اقتباس سینمایی می‌پردازد و کوششی برای گشودن عرصه‌ای جدید است تا بتوان از آن طریق بین ادبیات، به ویژه ادبیات داستانی و نمایشی با سینما پیوند ایجاد کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: آثاری که در این جشنواره موفق به دریافت تندیس به عنوان بهترین فیلم داستانی، مستند، تجربی، پویانمایی و بهترین فیلم جشنواره شوند مستقیم به بخش مسابقه «سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران» راه می‌یابند و از نظر تعداد آثار ارسالی محدودیتی وجود ندارد.

سهرابی با بیان این که حداکثر زمان برای آثار بخش فیلم ۳۰ دقیقه است و سرمایه‌گذار یا تهیه کننده حقوقی به عنوان صاحب اثر شناخته خواهد شد افزود: فیلم‌هایی که قبلا برای جشنواره‌های منطقه‌ای سینمای جوان ارسال شده‌اند امکان حضور در این دوره از جشنواره را ندارند و تاریخ تولید آثار باید پس از فروردین ۹۶ باشد.

وی گفت: درخواست‌کنندگان با مراجعه به سایت iycs.ir فرم تقاضای شرکت در جشنواره را تکمیل کنند.
انتهای پیام/م

اجرای جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان

نظر شما