شناسهٔ خبر: 31853630 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کاهش ۷۵ درصدی تلفات چهارشنبه سوری/ تمهیدات وزارت بهداشت برای تعطیلات نوروز

وزیر بهداشت گفت: بنابر بررسی‌های انجام شده تا به این لحظه آمار تلفات چهارشنبه سوری نسبت به سال گذشته ۷۵ درصد کاهش یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید نمکی وزیر بهداشت در بازدید از مرکز بیمارستان فارابی و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: متاسفانه مدتی می‌شود که این مراسم باسانحه همراه است  که یک ناهنجاری فرهنگی نابجاست که به همین دلیل  این موضوع برای ما اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

وی ادامه داد: امروز به این محل مراجعه کردیم تا ضمن بررسی شرایط، آمادگی بیمارستان برای ارائه خدمت به مصدومان حوادث چهارشنبه سوری را از نزدیک مشاهده کنیم و با مصدومان  این حادثه ملاقات داشته باشیم.

نمکی تاکید کرد: خوشبختانه شرایط امسال نشان می‌دهد که آمار مناسب تری نسبت به سال گذشته داشتیم و تا به این لحظه تعداد مراجعه کنندگان به بیمارستان‌ها کاهش چشمگیری پیدا کرده است البته مسئولان درمانی در آماده باش کامل هستند.

نمکی بیان کرد: متاسفانه تعدادی از هموطنان عزیزمان به خصوص کودکان که آگاهی کافی از خطر لوازم و مواد محترقه ندارند دچار آسیب دیدگی‌هایی شدند و به مراکز درمانی مراجعه کردند؛ در این مرکز درمانی هم حدود ۱۸ نفر و در کل کشور تا این لحظه حدود ۷۵۰ نفر بستری شدند و تنها یک کشته داشتیم که در استان زنجان بود.

وزیر بهداشت تشریح کرد: کاهش موارد مراجعات نشان می‌دهد که این درد قابل علاج است و با انجام فعالیت‌های فرهنگی که همکارانمان انجام می‌دهند حدود ۷۵ درصد از گرفتاری و مصدومیت‌های شدید بیماران کاسته شده است.

تمهیدات برای کاهش آسیب‌های ناشی از حوادث چهارشنبه سوری

وی ادامه داد: امیدوار هستیم تا در ادامه همین منوال پیش برود و با کمک سیاستگذاران و سازمان‌های مردم نهاد به کار فرهنگی در این زمینه بپردازیم و این آفت اجتماعی را به حداقل برسانیم.

نمکی درباره تمهیدات وزارت بهداشت برای تعطیلات نوروز گفت: خوشبختانه امسال تمهیدات خوبی برای خدمت رسانی به مردم در نظر گرفته شده است؛ پایگاه‌های اورژانس چه پایگاه‌های شهری و چه پایگاه‌های جاده‌ای آماده خدمت رسانی به مردم هستند همچنین سه هزار اکیپ سیار از ۲۹ اسفند تا بیستم فروردین ماه به نظارت بر مراکز عرضه کننده مواد غذایی می‌پردازند و قطعاً اگر خطایی را مشاهده کنند با آن برخورد جدی خواهند کرد.

وزیر بهداشت با اشاره به حضور متخصصان مورد نیاز مردم در همه مراکز خصوصی و دولتی سطح کشور تصریح کرد: اکثر داروخانه‌ها برای ارائه به مردم آماده هستند و مشکلی برای ارایه خدمت به مردم نخواهیم داشت و مردم هم مراقبت‌های لازم را برای سفر‌های توروزی داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما