شناسهٔ خبر: 31853456 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تاکید بر توسعه روابط سیاسی و اقتصادی با چین

دژپسند گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران نگاه ویژه‌ای به توسعه، تقویت و گسترش روابط خود با چین دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، فرهاد دژپسند در هفدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و چین در پکن اظهار داشت: دولت جمهوری اسلامی ایران نگاه ویژه‌ای به توسعه، تقویت و گسترش روابط خود با چین دارد. در همین چارچوب رهبر معظم انقلاب و رییس جمهوری اسلامی ایران، بر اهمیت روابط سیاسی، اقتصادی و راهبردی با چین تاکید ویژه دارند.

وی با قدردانی از میزبانی صمیمانه چین در برگزاری کمیسیون اقتصادی مشترک گفت: برگزاری مستمر کمیسیون مشترک، نشانگر اهتمام دو کشور در اجرای برنامه‌های اقتصادی دوجانبه است.

دژپسند افزود: هفدهمین اجلاس مشترک دو کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا قرار است در این اجلاس یک روابط بنیادین و راهبردی را پی ریزی کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد: مباحثی که امروز مطرح می‌شود به طور بنیادین خیلی از مسایل میان دو کشور را پیش ببرد.

دژپسند همچنین افزود: امیدواریم جلسات کمیسیون مشترک نقش مهمی در تحقق این خواسته‌ها داشته باشد.

وی تصریح کرد: بهترین تحول و نقطه عطف در روابط دو کشور، سفر سال ۲۰۱۶ 'شی جین پینگ' به تهران با امضای ۱۷ سند همکاری بود و اکنون معتقدیم این اسناد باید با سرعت عملیاتی شود و اسناد جدید هم به امضا برسد.

گفتنی است، هفدهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و چین امروز (سه شنبه) با حضور وزرای امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران و وزیر بازرگانی جمهوری خلق چین در پکن برگزار شد.

بیشتر بخوانید: برگزاری نشست فرصت‌های سرمایه گذاری و تجاری ایران و چین/ تاکید بر توسعه همکاری های مشترک دو کشور

در این اجلاس 'فرهاد دژپسند' وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران و «ژانگ شان» وزیر بازرگانی چین، راهکار‌های گسترش همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین در حوزه‌های سرمایه گذاری، تجاری، مالی و بانکی، ارتباطات، انرژی و محیط زیست، کشاورزی، علمی، آموزشی، فرهنگی و گردشگری را بررسی کردند.

دو طرف در این نشست ضمن تاکید بر توسعه و تقویت روابط دو جانبه، خواستار رفع موانع احتمالی بر سر راه توسعه روابط تجاری و اقتصادی دو کشور شدند.

در حاشیه این نشست، دو یاداشت تفاهم همکاری میان اتاق بازرگانی چین و ایران و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و اتاق صادر کنندگان و وارد کنندگان دارو چین امضا شد.

دیدار با وزیر بازرگانی، دیدار با تجار ایرانی و چینی و حضور در همایش فرصت‌های سرمایه گذاری مشترک از دیگر برنامه‌های سفر دو روزه وزیر امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران به چین بود.

گفتنی است، شانزدهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و چین در تهران برگزار شده بود.

انتهای پیام/

ایران نگاه ویژه به توسعه روابط با چین دارد

 

نظر شما