شناسهٔ خبر: 31852825 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

تجلیل از فعالان قرآنی در سقز

گروه فعالیت‌های قرآنی- برترین‌های مسابقات قرآنی مرحله استانی ساکن شهرستان سقز امروز، 28 اسفندماه طی مراسمی ‍با حضور امام جمعه موقت شهرستان سقز و مدیر آموزش و پرورش شهرستان و جمعی از فعالان قرآنی این شهرستان تجلیل شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا از کردستان، سیدرحمان سیدیان، مدیر آموزش و پرورش شهرستان سقز امروز، 28 اسفندماه در مراسم تجلیل از برترین‌های مسابقات قرآنی مرحله استانی اظهار کرد: هدف از برگزاری این برنامه‌ها، ترویج و اشاعه فرهنگ قرآنی در جامعه و شروع این حرکت مثبت انس گرفتن با قرآن از بطن مدارس است.
وی افزود: ترویج فرهنگ قرآنی، تعمیق باورهای دینی، بهره‌گیری از آموزه‌های دینی و قرآنی، استحکام خانواده و مصونیت از هجمه‌های فرهنگی از جمله اهداف فعالیت‌های قرآنی است.
سیدیان بیان کرد: به همت همکاران در حوزه پرورشی موفق به کسب رتبه‌های متعددی در بخش مسابقات قرآنی، شدیم و امروزخوشحالیم که آموزش و پرورش سقز توانسته در حوزه معارف قرآنی موفقیت‌های شایان توجهی را کسب کند.
حاج ماموستا محمود ابن الخیاط، امام جمعه موقت شهرستان سقز در این نشست از آموزش و پرورش به دلیل توجه ویژه به علوم قرآنی تشکر کرد و افزود: خدمت به جامعه و رفتار با همنوع باید در راستای دستورات قرآن باشد.
وی با اشاره به اینکه قرآن، قانون اساسی مسلمانان است، اعلام کرد: قرائت قرآن تنها برای ظاهر و زیبا خواندن آن نیست بلکه تعمق و تدبّر و عمل کردن به قرآن بسی مهم‌تر بوده وباید در اولویت قرار گیرد چراکه به تعبیر قرآن، بهترین افراد کسانی هستند که در ارتباط با خدا متقی‌تر باشند.
امام جمعه موقت شهرستان سقز بیان کرد: خواندن قرآن برای تطبیق دادن رفتار و نحوه زندگی با احکام والای آن است و نباید فقط با دید مسابقات به آن بنگریم بلکه انجام هرکاری به ویژه در حوزه مطالعات و مسابقات قرآنی، بایستی خالصانه وخاضعانه در راه خدا و رضایت ذات احدیت باشد.
حکیمی، معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره نیز در سخنانی با تقدیر از موفقیت‌های عالی دانش‌آموزان و همکاران فرهنگی در مسابقات استانی قرآنی گفت: امیدواریم با استعداد و تلاش مضاعف این عزیزان، در مرحله کشوری نیز بتوانیم شاهد موفقیت‌های بهتر و ماندگارتری باشیم.
گفتنی است؛ در این مراسم از ۱۸ نفر دانش‌آموز و دو نفر همکار فرهنگی دارای عناوین برتر استانی مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان شهرستان سقز با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام

نظر شما