شناسهٔ خبر: 31852346 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فرهیختگان آنلاین | لینک خبر

دبیرکل جمعیت ایثارگران در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

چهارشنبه‌ها در برخی مساجد منطقه 15 جلسه برگزار می‌کنیم

عامری تصریح کرد: «فکر می‌کنم بزرگ‌ترین حسن انتخابات قبل این بود که به جای اینکه فردمحور باشد و یک نفر برای جمع اصولگرایان تصمیم بگیرد، ساختار مناسب انتخاب شد، آن ساختار جبهه مردمی جزء ساختارهای عالی و خوب بود، اگرچه اشکالاتی هم داشت و باید در جهت رفع اشکالات گذشته گام برداریم.»

صاحب‌خبر -

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، محمدجواد عامری، دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی به «فرهیختگان» گفت به‌طور کلی فکر می‌کنم در سالی که گذشت موفق بوده‌ایم. وی در توضیح عملکردشان تصریح کرد: «در سال 97 جلسات حزب را به صورت منظم برگزار کرده‌ایم. در راستای جوانگرایی که پیش از این نیز در جمعیت اتفاق افتاده بود، امسال اعضای کمیته‌ها از چهره‌های جوان انتخاب شدند و در جذب اعضای هیات‌علمی دانشگاه‌ها و افراد فرهیخته بسیار موفق بوده‌ایم.»

عامری، برگزاری نشست‌های استانی جمعیت ایثارگران را هم منظم توصیف کرد و در این راستا گفت: «آخرین نشست استانی ما حدود سه هفته پیش بود که نماینده‌های ما از استان‌های مختلف آمدند و ارتباط مستمری داریم. ما سعی کردیم از طریق فضای مجازی اخبار و تحلیل‌های مناسب را در طول زمان به آنها بدهیم.»

دبیرکل جمعیت ایثارگران اظهار داشت: «نسبت به مسائل مختلف سعی کرده‌ایم بیانیه و موضع‌گیری‌های خوبی داشته باشیم. حدودا امسال 15-10 بیانیه نسبت به مسائل مختلف صادر کرده‌ایم. رفع مشکلات مردم یکی از دغدغه‌های ما در سال 97 بود. ما یک بسته اقتصادی برای حل مشکلات به هیات دولت پیشنهاد داده‌ایم البته متاسفانه هیچ‌جوابی از آنها نگرفتیم و در کل جلسات کارشناسی متعددی برگزار کردیم. با احزاب و گروه‌های خودی، نیروهای انقلابی کارهای مشترک زیادی از جمله نشست و بیانیه انجام داده‌ایم.»

وی درخصوص ارتباط با بدنه اجتماعی نیز گفت: «ارتباط ما با مردم معمولا از طریق سخنرانی اعضا، مصاحبه‌ها، بیانیه‌ها و... انجام می‌شود. در حال حاضر چهارشنبه‌ها در برخی مساجد منطقه 15 تهران یکسری جلسات برای جوانان و بچه‌های متدین آنجا برگزار می‌کنیم.»

عامری معتقد است با توجه به مشکلات حاد مردم، هنوز ورود به مباحث انتخاباتی صحیح نیست و در واکنش به اینکه برنامه‌ریزی برای آینده و انتخابات مغایرتی با تذکر و رفع مشکلات مردم ندارد، گفت: «مردم در تامین مایحتاج روزمره خود با سختی فراوان مواجه هستند، آن هم به این دلیل است که مسئولان دولت به نکاتی که دلسوزان می‌گفتند، واقعا توجهی نکردند. از این رو به نظر من اگرچه شاهد توجه به تذکرات نبودیم ولی باید به دنبال راه‌حل برای رفع مشکلات مردم باشیم. اولویت اول ما رفع مشکلات مردم است. 

دبیرکل جمعیت ایثارگران با اشاره به سازوکار انتخاباتی اصولگرایان نیز تاکید کرد: «من فکر می‌کنم به جای اینکه یک فرد برای جمعی تصمیم بگیرد باید ساختار اصلاح شود. البته اعتقاد من این نیست که الان ساختار معیوب یا مشکل‌داری داریم. ما باید هر روز ساختار را بهبود ببخشیم. اگرچه به نظر من انتخابات سال 96 انتخابات خوبی نسبت به انتخابات‌های قبل بود و عملکرد اصولگرایان کاملا قابل دفاع بود یعنی اگر به انتخابات‌های کشور نگاه کنید، تاکنون سابقه نداشته به‌رغم جوسازی‌هایی که صورت گرفت رقیب رئیس‌جمهور مستقر 16 میلیون رای بیاورد. بنابراین من انتخابات قبل را انتخابات بدی نمی‌دانم اما دائما باید همراه با نگاه انتقادی به گذشته، برای اینکه آینده بهتری داشته باشیم گام برداریم.»

عامری تصریح کرد: «فکر می‌کنم بزرگ‌ترین حسن انتخابات قبل این بود که به جای اینکه فردمحور باشد و یک نفر برای جمع اصولگرایان تصمیم بگیرد، ساختار مناسب انتخاب شد، آن ساختار جبهه مردمی جزء ساختارهای عالی و خوب بود، اگرچه اشکالاتی هم داشت و باید در جهت رفع اشکالات گذشته گام برداریم.»

 

نظر شما