شناسهٔ خبر: 31852142 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فرهیختگان آنلاین | لینک خبر

دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

هنوز به نقطه مطلوب اثرگذاری نرسیده‌ایم

پیرهادی گفت: «ما به‌عنوان یک تشکل سیاسی تلاش کرده‌ایم اثرگذار باشیم و در بسیاری از موارد نیز موفق بودیم. اما بی‌تردید هنوز به نقطه مطلوب اثرگذاری نرسیده‌ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، محسن پیرهادی، دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت درخصوص عملکرد یک ساله حزب متبوعش به «فرهیختگان» گفت: «جمعیت پیشرفت و عدالت در سال ۹۷، توانست شورای مرکزی خود را سامان دهد. مانیفست نواصولگرایی را که درواقع نقشه‌ راه حزب است، تدوین و منتشر کردیم. علاوه‌بر آن می‌توان به برگزاری جلسات متعدد شورای مرکزی و کمیته‌های مختلف این جمعیت و دیدار با برخی چهره‌های سیاسی و سفرهای استانی و راه‌اندازی دفاتر استانی اشاره داشت. جمعیت پیشرفت و عدالت توانست در این سال با ارائه پیشنهادهای خود به مسئولان، به‌ویژه در حوزه اقتصاد، برای مسائل کشور راه‌حل پیدا کند. اگرچه به‌عنوان دبیرکل و عضوی از این جمعیت اجازه بدهید که نسبت به عملکرد مجموعه خود نمره ندهم.»

دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت در ادامه افزود: «ما به‌عنوان یک تشکل سیاسی تلاش کرده‌ایم اثرگذار باشیم و در بسیاری از موارد نیز موفق بودیم. اما بی‌تردید هنوز به نقطه مطلوب اثرگذاری نرسیده‌ایم. در حال حاضر جمعیت ما، یکی از اضلاع چندگانه بسیاری از کنش‌های سیاسی به‌ویژه در جریان اصولگراست، اما یک ضعف عمومی در حوزه تشکیلات و تحزب در کشور وجود دارد که متاسفانه دامنگیر ما هم هست.»

وی درخصوص اینکه تا چه اندازه آرمان‌ها، اهداف و مسیر طی شده این تشکل به خواست کنونی بدنه اجتماعی نزدیک است نیز گفت به هر ترتیب، اعضای فعلی شورای مرکزی که ۲۵ نفر هستند، برآمده از مجمع عمومی و در واقع همان بدنه اجتماعی فعال جمعیتند. اگرچه در تلاشیم با سامان دادن دفاتر استانی، شبکه‌ای گسترده‌تر و ساختاری پایین به بالا و منسجم پی‌ریزی کنیم که جمعیت، هرچه بیشتر از پیش، برآمده از خواست پایگاه اجتماعی خود باشد و مطالبات تهران و شهرستان‌ها را پیگیری کند.

پیرهادی در ادامه تصریح کرد: «مشکلات در کشور متعددند و یک حزب فعال، نه‌تنها باید در تمام مسائل مورد توجه مردم، موضع داشته باشد بلکه باید راه‌حل نیز ارائه کند. تصور من این است که ما در سالی که گذشت، بیشتر توان خود را مصروف حوزه‌های اقتصادی و سیاسی کرده‌ایم و کمتر به مسائل فرهنگی پرداخته‌ایم که البته در جای خود مهم بود و این انتقادی است که نسبت به عملکرد یک سال اخیر خود وارد می‌دانم. اگرچه این واقعیت قابل کتمان نیست که به هر حال در وضعیت فعلی، مساله اول کشور و مردم حوزه اقتصاد است.»

دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت با اشاره به اخبار ضد و نقیض مبنی‌بر ریاست حدادعادل بر شورای وحدت اصولگرایان اظهار داشت: «دکتر حدادعادل از چهره‌های مقبول و محبوب جریان اصولگراست، اما عمیقا معتقدیم بیش از نام‌ها، باید دید که شورای وحدت چه می‌خواهد بکند و چه سازوکاری خواهد داشت. این مساله اصلی است که گاهی از آن غفلت شده است. به‌عنوان نمونه، اگر تشکیلاتی 50 نفر از بزرگان و نخبگان را در پایتخت گرد هم آورد اما به سازوکارهای محلی و استانی به اندازه کافی نپردازد، عملا کاری از پیش نبرده است.» پیرهادی درخصوص حضور زنان عرصه مدیریتی و شورای مرکزی این تشکل نیز گفت: «معتقدیم زنان نیمی از جامعه هستند و باید نقش و سهم‌شان در تصمیم‌گیری‌ها و مدیریت‌ها دیده شود.»

نظر شما