شناسهٔ خبر: 31851961 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار شاهرود :

راه های حوزه استحفاظی سمنان باز است

شاهرود-ایرنا- فرماندار شاهرود گفت: با تلاش نیروهای راهداری راه های استان سمنان به گلستان در حوزه این شهرستان بازگشایی شده است.

صاحب‌خبر -

محمد کرم محمدی شامگاه سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بخش هایی از راه شاهرود به آزادشهر در حوزه استان گلستان کار بازگشایی به اتمام نرسیده وبه همین منظور امکان رفت و آمد وجود ندارد.
وی گفت: در 48 ساعت گذشته یکهزار تن از مسافران که به دلیل کولاک و بسته بودن جاده در مسیر خوش ییلاق در راه مانده بودند، در شاهرود اسکان یافتند.
معاون استاندار سمنان با بیان اینکه تا ساعت پنج بعد از ظهر 28 اسفند همه در راه ماندگان در منطقه خوش ییلاق به شاهرود منتقل شدند، افزود: حدود 70 تن از مسافران هنوز در راهدارخانه خوش ییلاق مستقر هستند که آذوقه برای آن ها فرستاده شده و آن ها نیز تا فردا صبح با کرایس های ارتش به شاهرود منتقل می شوند.
وی با بیان اینکه بیش از400 هموطن در میانه مسیر نجات یافته و به شاهرود، بسطام، کلاته خیج، خیج و میغان منتقل شدند، ابراز داشت: از تردد حدود 600 مسافر نیز در پلیس راه شاهرود-آزادشهر جلوگیری شد و این افراد نیز در شاهرود و بسطام اسکان داده شدند.
معاون استاندار سمنان اضافه کرد: خوشبختانه تاکنون هیچ گونه خسارت مالی و جانی به هموطنان وارد نشده است.
محمدی با عذرخواهی از مردم به دلیل کمبود امکانات یادآور شد: از ساعت های نخستین روز گذشته، نیروهای لشگر 58 ذوالفقار ، تیپ 10 محرم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، هلال احمر ، اورژانس، راهداری ، بخشداری ، دهیاری ها و نیروهای خودجوش مردمی در محل حاضر بودند.
وی با قدردانی از حضور نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی کنار اعضای ستاد مدیریت بحران ، اظهار داشت: تعدادی از هموطنان نیز در دیگر محورها در برف گرفتار شده بودند که ستاد بحران نتوانست در آن محل حضور یابد اما شهرداری مجن و دهیاری تاش به مردم امدادرسانی کردند.
وی با بیان اینکه در حوزه استحفاظی شهرستان شاهرود بازگشایی جاده انجام شده، تأکید کرد: به دلیل گستردگی شهرستان باید به شاهرود توجه بیشتری شود چرا که در مسیر کریدور های اصلی کشور قرار گرفته و به ویژه زائران امام هشتم (ع) از این مسیر عبور می کنند.
محمدی گفت: راه شاهرود - آزادشهر در حوزه استحفاظی شاهرود باز شده اما از گردنه خوش ییلاق که حوزه استحفاظی استان گلستان است، هنوز کار بازگشایی به اتمام نرسیده است.
به گزارش ایرنا، راه های ارتباطی شاهرود- آزادشهر و شاهرود - گرگان استان گلستان به خاطر برف شدید از یکشنبه شب با آغاز بارش برف بسته است.
شاهرود از سه محور به استان گلستان مرتبط است.
راه شاهرود - گرگان که از جنگل توسکستان می گذرد 130 کیلومتر است.
راه شاهرود - آزادشهر نیز که از گردنه خوش ییلاق عبور می کند 120 کیلومتراست.
راه شاهرود - رامیان نیز که از جنگل اولنگ گذر می کند 110 کیلومتر است اما به خاطر نبود برخی زیر ساخت ها پلیس راه آن را در طول سال بسته اعلام می کند.
7359/6167

نظر شما