شناسهٔ خبر: 31851473 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

دستگاه های متولی در عدم آنتن دهی جاده ها به تعهدات خودعمل نکرده اند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس بخشی از مشکلات مربوط به آنتن دهی تلفن همراه در نقاط جاده ای و ریلی استان را ناشی از عمل نکردن برخی از دستگاهها به تعهدات خود عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس، مهرداد سهرابی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس در چهل و پنجمین جلسه کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح استان که همزمان با آخرین جلسه شورای ترافیک استان به ریاست استاندار فارس برگزار شد، گفت: در برخی از نقاط جاده ای و ریلی استان بعضی از دستگاهها به تعهدات و وظایف خود عمل نکرده و زیرساخت های لازم را فراهم نکرده اند و این موضوع برای توسعه خدمات اپراتورها ایجاد مانع کرده است.

 وی تصریح کرد: اپراتورها در این حوزه به تعهدات خود عمل کرده اند و برای نقاطی که در تعهد اپراتورها نیست، وزارت ارتباطات از طریق طرح خدمات عمومی اجباری (USO) پوشش ارتباطی لازم را تامین می کند ولی وزارت در این زمینه هزینه های ایجاد سایت را تامین می کند و سایر زیرساخت های مورد نیاز مانند جاده دسترسی و یا تامین برق سایت ها باید توسط دستگاههای متولی تامین شود.

سهرابی در ادامه گفت: ضریب نفوذ همراه اول در جاده های اصلی و فرعی استان 89/05 درصد و در مسیرهای ریلی 67/73 درصد است و ضریب نفوذ اپراتور دوم در جاده های اصلی و فرعی 71/78 و در مسیرهای ریلی به 69/66 درصد می رسد.

وی خاطرنشان کرد: در یکسال گذشته، پوشش همراه اول در استان فارس 6/9 درصد رشد داشته است و میزان این رشد برای اپراتور دوم بیش از 33 درصد بوده است.

مدیرکل ICT استان فارس همچنین در خصوص درخواست شورا جهت ارسال پیامک انبوه به مشترکین توسط اپراتورها در ایام نوروز 98، به مصوبه شماره 270 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات اشاره کرد و افزود: طبق این مصوبه پیامک های ارسالی حسب ماهیت آنها به پیامک های تبلیغاتی، اطلاع رسانی و پیامک های اضطراری تقسیم بندی شده است که دو مورد اول  طبق قوانین حقوق شهروندی برای ارسال نیاز به اجازه مشترکین دارد و در خصوص پیامک های اضطراری که در شرایط بحرانی و یا موقعیت اضطراری ارسال می شود، تنها با حادث شدن بحران و در شرایط فورس ماژور و با تایید مدیرکل بحران استانداری ها قابل ارسال می باشد.

نظر شما