شناسهٔ خبر: 31851455 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۵۸ شاهرود خبر داد؛

امداد رسانی ارتش به مسافران نوروزی/ اسکان بیش از ۳۰۰ نفر در مساجد و مهمانسرا‌های ارتش

امیر سرتیپ دوم «علیرضا فخرآباد» گفت: بیش از ۳۰۰ نفر از مسافران نوروزی که در برف و بوران مانده‌ بودند، پس از عملیات امدادرسانی در مهمانسرا‌ها و مساجد یگان‌های ارتش اسکان داده شدند.

صاحب‌خبر -

امداد رسانی ارتش به مسافران نوروزیبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم «علیرضا فخرآباد» فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۵۸ تکاور شاهرود اظهار داشت: طی بارش برف سنگین از روز گذشته در استان گلستان و سمنان، تردد مسافران نوروزی از محور‌های مواصلاتی آزادشهر به شاهرود با مشکلاتی همراه شد که با در خواست فرمانداری شاهرود، تیپ ۱۵۸ و ۲۵۸ نیروی زمینی ارتش وارد عمل شدند و به امداد رسانی پرداختند.

فرمانده قرارگاه لشکر ۵۸ ذوالفقار با بیان اینکه بارش برف سنگین موجب مسدود شدن راه‌های منطقه خوش ییلاق در استان شد، افزود: برابر درخواست مسئولین شهری استان، بلافاصله گردان‌های امدادی تیپ ۱۵۸ و تیپ ۲۵۸ نیروی زمینی ارتش با تجهیزات و نیروی انسانی مجرب به مناطق و جاده‌های برفی اعزام و به خانواده‌هایی که در محور‌های مختلف مانده بودند، امدادرسانی کردند.

وی ادامه داد: تمامی خانواده‌ها، مسافران و زائران حضرت امام رضا (ع) که با کمک نیرو‌های ارتش امداد رسانی شده‌اند، به منظور اسکان موقت به مساجد کوی‌های سازمانی و مهمانسرا‌های ارتش منتقل شده‌اند.

امیر سرتیپ دوم فخر آبادی تصریح کرد: نیروی انسانی مجرب به همراه تجهیزات امدادی اعم از خودرو‌های تاکتیکی، پتو، غذا و اسکان مناسب از جمله خدمات تیپ ۱۵۸ و ۲۵۸ نیروی زمینی ارتش بود که در اختیار مسافرانِ مانده در برف و بوران سنگین قرار گرفت.

وی با اشاره به حضور موثر نیرو‌های ارتش برای امدادرسانی به مسافران به دلیل بارش برف سنگین در محور مواصلاتی آزادشهر به شاهرود گفت: با توجه به اینکه ایام نوروز را در پیش داشتیم و همچنین برابر اعلام سازمان هواشناسی که شرایط جوی نامناسبی در منطقه پیش بینی شده بود، نیرو‌های امداد و نجات تیپ‌های ۱۵۸ و ۲۵۸ را آماده کرده بودیم تا در صورت نیاز وارد عمل شویم.

امیر سرتیپ دوم فخر آبادی با اشاره به این نکته که ارتش در تمام لحظه‌ها در کنار مردم است افزود: برقراری تامین امنیت در کنار طرح‌های مردم یاری، امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران را به یکی از ارتش‌های منحصر به فرد تبدیل کرده است.

وی درپایان گفت: نیرو‌های ما تا زمانی که شرایط جوی نامناسب در منطقه حاکم باشد در کنار مردم می‌مانند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما