شناسهٔ خبر: 31851424 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تحقيقاتي بين المللي فاش کرد ؛

نتايج فاجعه بار محاصره نوار غزه براي فلسطينيان

تحقیقات بین المللی درباره محاصره نوار غزه فاش کرد این محاصره به نتایج فاجعه باری در این منطقه منجر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل  خبرگزاري صداوسيما به نقل از شبکه تلویزیونی العالم ، تحقیقات بین المللی درباره محاصره نوار غزه فاش کرد این محاصره به نتایج فاجعه باری در این منطقه منجر شده است.
در این تحقیقات روشن شده است تنها منبع آبی نوار غزه برای مصرف مناسب نیست. این در حالی است که اقدام رژیم اشغالگر اسرائیل در چپاول منابع طبیعی فلسطینیان و گسترش دامنه شهرک سازی ها همچنان ادامه دارد.
حسین الموسوی گزارشگر العالم در گزارشی اعلام کرد سازمان ملل و دفتر حقوق بشر در ژنو تحقیقاتی انجام داده اند که ماهیت رژیم اشغالگر اسرائیلی و تجاوز به حقوق فلسطینیان را در همه زمینه ها نشان می دهد.
مایکل لینک گزارشگر ویژه سازمان ملل در خصوص حقوق بشر فلسطین، نتایج این تحقیقات را در شورای حقوق بشر منتشر کرد. در این شورا نمایندگان رژیم اشغالگر صهیونیست غائب بودند و حاضر نشدند در این شورا برای شنیدن گزارش شرکت کنند.
مایک لینک گفت: رژیم اسرائیل پس از خارج کردن نظامیان خود از نوار غزه در سال 2005 محاصره دریایی، هوایی و زمینی خود را ضد این باریکه آغاز کرد که به نتایجی فاجعه بار منجر شد . این محاصره دو میلیون فلسطینی را هدف قرار داده است.
گزارشگر ویژه سازمان ملل در خصوص حقوق بشر فلسطین همچنین فاش کرد: بحران بهداشتی بسیار خطرناکی شهروندان فلسطینی را در نوار غزه تهدید می کند زیرا آبهای سطحی ساحلی تنها منبع آب آشامیدنی فلسطینیان در حال از بین رفتن است. این در حالی است که این آب مناسب آشامیدن انسان نیست.

<div id="video-display-embed-code_3304044"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2382858/3304044?width=340&height=240"></script></div>

لینک ادامه داد: رژیم اشغالگر اسرائیل مردم فلسطین را از آب های سالم و پاک محروم می کند آمارها نشان می دهد نسبت آلودگی آبهای نوار غزه به 90 درصد رسیده است. این بدان معناست که زندگی شهروندان فلسطینی در نوار غزه در معرض تهدید جدی قرار دارد.
گزارشگر ویژه سازمان ملل در خصوص حقوق بشر فلسطین، با اشاره به اینکه تجاوزهای رژیم اشغالگر اسرائیلی عامل فاجعه آب های آشامیدنی است افزود: اسرائیل بر منابع طبیعی و معادن در سرزمین فلسطین نیز مسلط شده است و شرکت های اسرائیلی تقریبا سالانه هفده میلیون تن سنگ معدن را از زمین های اشغالی استخراج می کنند. این در حالی است که مقامات رژیم اشغالگر اسرائیلی مانع از پیشرفت و توسعه بحر المیت و منابع آن نیز می شوند. لینک این اقدامات اسرائیل را چپاول ثروتهای طبیعی فلسطین توصیف کرد.
خبرنگار العالم افزود: شهرک سازی ها بُعد دیگری از تجاوزهای اسرائیل را تشکیل می دهد به طوری مایکل لینک فاش کرد: رژیم اشغالگر عملیات توسعه شهرک سازی های خود را در مناطق کرانه باختری به طور غیرقانونی ادامه می دهد.
وی همچنین افزود: جمعیت شهرک نشینیان صهیونیست نیز هر سال بیست هزار تا بیست و پنج هزار نفر افزایش می یابد. همه این اقدامات اسرائیل در کنار عملیات کوچ اجباری شهروندان فلسطینی با زور سلاح صورت می گیرد. اسرائیل به زور منازل فلسطنیان را اشغال می کند و آن را در اختیار شهرک نشینان قرار می دهد.

نظر شما