شناسهٔ خبر: 31851342 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سه هزار هکتار از مراتع جنوب استان علیه ملخ صحرایی سمپاشی شد

مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: افزون بر سه هزار هکتار از مراتع شهرستان‌های استان،علیه ملخ صحرایی سمپاشی شده است.

صاحب‌خبر -

سه هزار هکتار از مراتع جنوب استان علیه ملخ صحرایی سمپاشی شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  غلامحسین تیموری مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به آخرین گزارش ارسالی از سازمان خواروبار کشاورزی (فائو) مبنی بر هجوم دسته‌های ملخ از استان‌های دیگر به سیستان و بلوچستان مبارزه با این آفت از ۱۳ اسفند در این استان آغاز شد.

وی ادامه داد: ملخ صحرایی هنوز به سطح مزارع کشاورزی سیستان و بلوچستان نرسیده و در همان بدو ورود در مراتع درحال مهار است.

مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس اعلام سازمان خواروبار کشاورزی (فائو) مرحله بعدی حمله ملخ در این استان در راه است که بر این اساس پیش بینی می‌شوند ۱۵ هزار تا ۲۰ هزار هکتار از زمین‌ها برای مقابله با این آفت نیاز به سمپاشی داشته باشند.

وی با بیان اینکه دسته‌های پر تراکم این ملخ‌ها هر نوع سرسبزی اعم از علوفه، غلات، صیفی جات و حتی علف‌های هرز را که در مسیر خود ببینند مورد هجوم قرار داده و از بین می‌برند، ادامه داد: برای مقابله جدی با ملخ صحرایی ضروریست اعتبارات ملی و استانی به موقع تخصیص یابد.

انتهای پیام/ع

مبارزه با ملخ صحرایی در شهرستان های سیستان و بلوچستان

نظر شما