شناسهٔ خبر: 31851113 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

دستگاه های اجرایی البرز آمادگی خود را حفظ کنند

مهدی مهرور روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این سامانه بارشی با رعد و برق و در بعضی از ساعات بارش باران در دشت البرز مرکزی خواهد بود و در دامنه ها و

صاحب‌خبر - مهدی مهرور روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این سامانه بارشی با رعد و برق و در بعضی از ساعات بارش باران در دشت البرز مرکزی خواهد بود و در دامنه ها و جاده های کوهستانی بارش ها
به صورت برف خواهد بود.
وی ادامه داد: اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستانها به منظور مقابله با جاری شدن سیل،وزش باد شدید، ریزش کوه و یا هرگونه حادثه احتمالی آمادگی خود را حفظ کنند.
مهرور اضافه کرد: انجام اقدامات بازدارنده و بلادرنگ از جمله صدور پیش آگاهی از طریق رسانه های محلی (استانی و شهرستانی) و مسئولان محلی برای ساکنان مناطق تحت تاثیر به ویژه کشاورزان ، دامداران ، عشایر و حاشیه نشینان رودخانه ها از جمله الزامات است.
وی گفت: بر عدم اسکان و توقف در بستر و حریم رودخانه ها ، مکان‌های مرتفع و تپه‌ها، زیر درختان ، سیم برق هوایی، لوله ها، فنس های فلزی و پهنه های آبی و همچنین خوداری از چرای دام در مراتع و دامنه کوه ها تاکید می شود.
مهرور افزود: لایروبی قنوات، رودخانه‌ها ، کانال‌ها ، انهار و زیر پل‌ها و همچنین رفع آبگرفتگی معابر درون شهری و جاده های برون شهری نیزضروری است.
وی خاطرنشان کرد: خودداری از سفرهای غیرضروری درجادهای کوهستانی و دامنه های پرشیب به دلیل احتمال ریزش سنگ و پیش بینی مکانهای امن برای اسکان موقت ( تا رفع شرایط اضطراری ) ضرورت دارد.
وی، بر پیش بینی مکانهای امن برای اسکان موقت (تا رفع شرایط اضطراری)، حفظ آمادگی مراکز درمانی و پایگاههای امدادی، حفظ آمادگی شرکت های خدماتی (آب و فاضلاب شهری و روستایی؛ برق؛ گاز؛ تلفن همراه و ثابت ؛ آب منطقه ای و برحضور فرمانداران و شهرداران در محل کار و حفظ آمادگی مدیریت بحران شهرستان وشهرداری ها تاکید کرد.
8029/ 6155
انتهای پیام

نظر شما