شناسهٔ خبر: 31851051 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

مدرک کارشناسی موجب عدم تایید صلاحیت شهردار شد سیدحسینی از پیگیری برای شهردار شدن انصراف داد

وزارت کشور، صلاحیت شهردار منتخب شورای شهر یزد را به دلیل داشتن مدرک کارشناسی تایید نکرد.

صاحب‌خبر -

وزارت کشور، صلاحیت شهردار منتخب شورای شهر یزد را به دلیل داشتن مدرک کارشناسی تایید نکرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدمحمدرضا سیدحسینی که از سوی شورای شهر یزد به عنوان شهردار به وزارت کشور معرفی شده بود امروز با مخالفت وزارت کشور برای تصدی این پست، به دلیل نداشتن مدرک مرتبط طی نامه ای رد کرد.

در قانون جدید، پس از 20 سال شرایط انتخاب شهرداران تغییر کرده و به استان ها نیز ابلاغ شده است، داشتن مدرک کارشناسی مرتبط مورد تاکید وزارت کشور برای انتخاب شهرداران است.

البته با نظر مستقیم وزیر کشور که در قانون پیش بینی شده بود می توان حکم شهردار منتخب را تأیید کرد که این موضوع نیاز به پیگیری و رایزنی از سوی اعضای شورای شهر داشت اما با صدور این نامه، سیدحسینی از ادامه پیگیری برای شهردار شدن خود انصراف داد.

گزینه منتخب شهرداری یزد که نامه انصراف خود را در فضای مجازی منتشر کرده آورده است: انصراف قطعی خود را از پذیرش هر نوع پست دولتی در یزد اعلام می کنم.

با این روند، شهر یزد در پایان سال و آغاز سال نو بدون شهردار مانده است و انتخاب گزینه جدید برای تصدی شهرداری یزد توسط شورا قطعا به بعد از تعطیلات نوروز موکول شد.

یزد که به ثبت جهانی رسیده است نزدیک به پنج ماه با سرپرستی به جای شهردار اداره می‌شود و وزارت کشور تاکنون نیز دو گزینه منتخب شورای شهر را به دلایل مختلف از جمله عدم احراز صلاحیت و مدرک کارشناسی رد کرده است.

انتهای پیام

نظر شما