شناسهٔ خبر: 31850983 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ساختمان شهرداری لوندویل آستارا به بهره برداری رسید

آستارا - ایرنا - ساختمان شهرداری لوندویل شهرستان آستارا طی آئینی با حضور مسئولان به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا شهردار لوندویل روز سه شنبه در این آئین گفت: در سال 82، لوندویل به شهر تبدیل شد اما تاکنون شهرداری در یک ساختمان کوچک و استیجاری مستقر بود و خوشبختانه با مشارکت خیران، ظرف یک سال ساختمان شهرداری در حاشیه جاده آستارا-رشت ساخته شد.
نعمت یاورپور افزود: ساختمان شهرداری در زمینی به وسعت یکهزار و 700 متر مربع و با اعتباری بالغ بر 14 میلیارد ریال و در سه طبقه بنا شده و دارای سالن 250 نفره است و این سالن در اوایل سال 98 تکمیل خواهد شد.
وی بیان کرد: شهرداری لوندویل دارای 18 کارمند است و این ساختمان آمادگی خدمات رسانی به جمعیت 12 هزار نفری شهر و برپایی برنامه های فرهنگی و هنری را دارد و ساخت میدان و بهسازی معابر در دستور کار شهرداری است.
شهردار لوندویل گفت: اعتبار شهرداری برای سال جاری 55 میلیارد ریال است و تا اواسط سال آینده 60 درصد آن در امور عمرانی و 40 درصد برای هزینه های جاری صرف خواهد شد.
یاورپور افزود: این شهر در محور تردد استان های شمال غرب کشور از اهمیت برخوردار است و برای توسعه گردشگری آن، پارک های تفریحی شیلات محله با افزون بر یک میلیارد و 200 میلیون ریال و کرده سرا و خلج محله با بالغ بر 500 میلیون ریال اعتبار ساخته شده است.
فرماندار آستارا هم اظهار کرد: شناخت فرصت های سرمایه گذاری با توجه به قابلیت های شهر ساحلی لوندویل، در توسعه آن موثر خواهد بود.
حسن رستم زاد افزود: جذب سرمایه گذار و سپردن فعالیت ها به بخش خصوصی موجب رونق مدیریت شهری می شود و باید اعتماد سرمایه گذاران را با پشتوانه های قانونی جلب کرد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در دو بخش مرکزی و لوندویل در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
7105 / 7124/2007

نظر شما