شناسهٔ خبر: 31850913 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

برف و کولاک، مردم خراسان شمالی را درگیر کرده است

بخشدار جرگلان شهرستان مرزی راز و جرگلان گفت: 150 واحد مسکونی بر اثر بارش های شدید روزهای گذشته، از 10 تا 100 درصد خسارت دیده است.پولاد نجاهی اظهار داشت: خسارت

صاحب‌خبر - بخشدار جرگلان شهرستان مرزی راز و جرگلان گفت: 150 واحد مسکونی بر اثر بارش های شدید روزهای گذشته، از 10 تا 100 درصد خسارت دیده است.
پولاد نجاهی اظهار داشت: خسارت ها از تمام روستاهای بخش جرگلان گزارش شده اما بیشترین آن از دهستان حصارچه و یکه سعود است.
وی خاطرنشان کرد: تعدادی از آغل گوسفندان، انبار و بنای گاراژ وسایل نقلیه، کاهدان و محل نگهداری دام دچار خسارت شده است.
بخشدار جرگلان اظهار داشت: تخریب محل نگهداری دام سبب تلف شدن شماری از دام ها شده است.

* امدادرسانی هلال احمر در 25 حادثه
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: امدادگران این جمعیت از روز گذشته تاکنون در 25 حادثه شامل حوادث جاده ای، برف و کولاک، کوهستان، سیل و آبگرفتگی امدادرسانی کرده اند.
محسن نجات اظهار داشت: در این حادثه ها، 633 نفر دچار مشکل شده اند که توسط امداد گران امداد رسانی شدند.
وی با بیان اینکه 410 نفر از مسافران در راه مانده و گرفتار در برف و کولاک جاده ای، اسکان داده شدند اظهار داشت: در این عملیات، حدود 200 نفر امدادگر در قالب 57 تیم مشارکت داشتند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی افزود: 10 نفر از حادثه دیدگان توسط این جمعیت به مراکز درمانی منتقل شدند.

* جست و جو برای یافتن چوپان گم شده مانه و سملقانی ادامه دارد
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: جست و جو برای یافتن چوپانی که شب گذشته در برف و کولاک ارتفاعات شهرستان مانه و سملقان گم شده بود ادامه دارد.
ابوالفضل محبان اظهار داشت: یک چوپان در ارتفاعات اطراف روستای امند شهرستان مانه و سملقان در برف و کولاک مفقود شده است که تیم های این جمعیت برای یافتن وی به منطقه اعزام شده اند.
وی افزود: در شب گذشته سه چوپان در این شهرستان در برف و کولاک مفقود شدند که یکی از آنان در منطقه گرماب و دیگری در جیران سو پیدا شده و امداد رسانی شدند.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان شمالی خاطرنشان کرد: جست و جو برای یافتن چوپان دیگر ادامه دارد.

* هلال احمر بجنورد به 261 مسافر امداد رساند
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بجنورد گفت: این جمعیت در برف و کولاک روز گذشته، به 261 نفر مسافر گرفتار در جاده ها امداد رسانی کرده است.
ابراهیم پرفند اظهار داشت: شب گذشته به علت برف و کولاک در محورهای مختلف شهرستان، 42 امدادگر به مناطق مختلف اعزام شدند.
وی اظهار داشت: 255 نفر از مسافران در راه مانده، شب گذشته در مسجد شهرک شاهد و مسجد روستای حصار حسینی اسکان داده شدند.
پرفند با بیان اینکه 2 دستگاه آمبولانس و 12 دستگاه ناوگان کمک دار در امداد رسانی و عملیات در جاده ها مشارکت داشتند افزود: بیشترین عملیات امداد در محور بجنورد- شوقان و در گردنه بیو بوده است.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بجنورد افزود: این امداد گران در قالب 13 تیم امداد و نجات به امداد در راه ماندگان و گرفتاران در برف و کولاک مبادرت داشتند.

* برف روبی بیش از 1000 کیلومتر راه
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: راهداران این استان از شب گذشته نسبت به برف روبی بیش از یکهزار کیلومتر از جاده های اصلی اقدام کرده اند.
علی اصغر بدیعی مقدم اظهار داشت: راهداران برای تامین و ارتقای ایمنی ترددهای جاده ای، 775 تن شن و نمک در سطح جاده های استان پاشیده اند.
وی با بیان اینکه راهداران در 12 محور شریانی و سه محور غیرشریانی به مسافران امداد رسانی کردند افزود: راهداران به 43 دستگاه خودروی عبوری از استان امداد رساندند.
وی افزود: 200 کیلومتر از راه های روستایی استان برف روبی شده و در این زمینه 100 تن شن و نمک پاشی در سطح این جاده ها انجام شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی اظهار داشت: در این مدت هفت محور روستایی استان بازگشایی شده است.
بر اساس پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی دمای هوای استان در آغاز تعطیلات نوروز بویژه روزهای چهارشنبه و پنجشنبه کاهش محسوس می یابد.
بر این اساس سامانه بارشی فعالی که از یکشنبه شب در استان آغاز شده تا چهارشنبه شب استان را تحت تاثیر قرار می دهد که سبب وزش باد شدید بعضی ساعات باد بسیار شدید و رگبار باران توام با رعدوبرق و در پاره ای نقاط با احتمال تگرگ و بتدریج بارش باران خواهد شد.
اوج فعالیت این سامانه تا سه شنبه صبح می باشد که با توجه به رگباری بودن بارش آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها پیش بینی می شود.
از امشب تا چهارشنبه نیز با توجه به کاهش محسوس دما در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف و مه، لغزندگی جاده ها و کاهش دید پیش بینی می شود.
در این راستا کاهش محسوس 16-14 درجه سلسیوس دما تا صبح پنج شنبه بویژه در ساعات روز پیش بینی می شود.
بر این اساس به ارگان ها و ادارات ذیربط توصیه می شود تمهیدات لازم برای جلوگیری از کاهش خسارات احتمالی به عمل آید و به مسافران نیز توصیه می شود با تجهیزات ایمنی کامل سفر کنند تا مشکلی را در طول سفر نداشته باشند.
استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع شده است که مسیرهای ارتباطی این استان در ایام تعطیلات نوروز پر تردد است.
7185/ 6042
انتهای پیام

نظر شما