شناسهٔ خبر: 31850613 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دبیر کل اتحادیه جهانی علمای مسلمان

گسترش دو شر در جهان؛ اسلام هراسی و نژادپرستی

دبیر کل اتحادیه جهانی علمای مسلمان: مسبب جنایت وحشیانه کشتار مسلمانان در دو مسجد نیوزیلند، اقدامات برخی سیاستمداران در اروپا و در برخی کشور‌ها مانند مصر و امارات است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما ؛ دبیر کل اتحادیه جهانی علمای مسلمان گفت مسبب جنایت وحشیانه کشتار مسلمانان در دو مسجد نیوزیلند، اقدامات برخی سیاستمداران در اروپا و سیاستمداران در برخی کشورها مانند مصر و امارات است.
علی القره داغی دبیر کل اتحادیه جهانی علمای مسلمان در گفتگو با شبکه تلویزیونیTRT عربی گفت: «بر این باوریم که این فاجعه بزرگ و جنایت وحشیانه که همه جهان را شوکه کرد، فقط نتیجه اقدامات برخی سیاستمداران در اروپا و حتی متاسفانه برخی سیاستمداران در برخی کشورها مانند مصر و امارات و همچنین برخی رسانه ها و نژادپرست ها است. اکنون دو قضیه شر در کنار هم صورت گرفت: نخست گسترش اسلام هراسی و دیگری نژادپرستی.
این مسائل، تبلیغات و سیاست ها و همچنین اجازه دادن به راست گرایان افراط گرا که احزابی داشته باشند و پیشرفت کنند، همگی به بروز این فاجعه منجر شد.

<div id="video-display-embed-code_3303732"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2382777/3303732?width=400&height=300"></script></div>


اتحادیه جهانی علمای مسلمان بر این باور است که این جنایت نتیجه این اقدامات بوده است و همه طرف هایی که عرض کردم، در این جنایت شریک هستند.»
وی در پاسخ به این سوال که نقش اتحادیه جهانی علمای مسلمان در قبال این قضیه چیست، گفت: «نقش ما در قبال افراط گرایی در جهان اسلام و شکل گرفتن داعش و القاعده این بود که آنها را رسوا، ادله و برهان های آنها را خنثی و مواضع آنها را بی نتیجه کردیم و اکنون افراط گرایی و داعش در جهان اسلام شکست خورده است. اتحادیه جهانی علمای مسلمان که بیش از نود و پنج هزار عالم را در بر می گیرد، پیام هایی برای متفکران، مقامات و رسانه های غرب ارسال کرد. ما در پیام های خود از آنها خواستیم از دو قضیه مهم تنفر دینی و تنفر نژادی دست بردارند. اکنون این دو قضیه علیه اسلام و مسلمانان است. یکی از آنها برای ویران کردن جهان کافی است. اروپا به علت نژادپرستی وارد دو جنگ جهانی شد. ما همچنان به انتشار برخی پیام ها و کتاب ها در این باره ادامه می دهیم.
از گسترش افکار معتدل اسلامی کشورهای اسلامی جلوگیری می شود و غرب زمینه را برای گسترش افکار افراط گرایانه در غرب فراهم می کند. این نشان دهنده تناقضی عجیبی است. چرا افکار افراط گرایانه در کشورهای اسلامی ممنوع است و با آن مبارزه می شود، در حالی که افکار افراط گرایانه در غرب اجازه رواج دارد و از آن حمایت می شود؟ از این رو، ارزیابی ما بر این مبناست که غرب واقعا شکست خواهد خورد و از این گونه رفتارها پشیمان خواهد شد.»

نظر شما