شناسهٔ خبر: 31850260 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

جشنواره موسیقی کُردی در سنندج برگزار می‌شود

R7848/P/S6,66/CT11

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: هفتمین جشنواره موسیقی کردی از پنجم تا هشتم فروردین‌ماه ۹۸ در سنندج برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، جلال قلعه‌شاخانی ظهر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری هفتمین جشنواره موسیقی کردی در سنندج اظهار داشت: این جشنواره به‌منظور فراهم کردن زمینه مناسب برای ترویج گنجینه ارزشمند موسیقی کُردی و ارج‌گذاری به تلاش هنرمندان حوزه موسیقی برگزار خوهد شد.

وی با بیان اینکه این جشنواره در دو بخش رقابتی و جنبی برگزار می‌شود، افزود: بخش رقابتی شامل آواز و نوازندگی و بخش جنبی نیز شامل اجرای گروه‌های موسیقی است که از 5 تا 8 فروردین‌ماه 98 در سنندج به اجرای موسیقی خواهند پرداخت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه 93 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد، اضافه کرد: بعد از بازبینی آثار رسیده در بخش پایانی و رقابتی هفتمین جشنواره موسیقی کردی 57 نفر به بخش نهایی این جشنواره راه یافتند که در بخش‌های تک‌نوازی، ساز تنبور، ساز تنبک و ساز دیوان با هم رقابت خواهند کرد.

وی ادامه داد: در بخش رقابتی در طول زمان برگزاری جشنواره 12 نفر در بخش تکنوازی شامل شمشال، نرمه نای، سرنا، دهل، دایره، دو تار، کمانچه، آواز، 19 نفر در بخش ساز تنبور، 13 نفر در بخش ساز دیوان و 12 نفر در بخش ساز تنبک در رده‌های سنی الف، ب و ج در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج رقابت می‌کنند.

وی با اشاره به مکان برگزاری این جشنواره اظهار کرد: بخش رقابتی جشنواره در مجتمع فجر و بخش جنبی شامل اجرای گروه‌های هنری در مجتمع امام خمینی سنندج برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان خاطرنشان کرد: در طول روز‌های برگزاری جشنواره هر شب دو گروه موسیقی منتخب به یاد یکی از بزرگان موسیقی کُردی برنامه اجرا می‌کنند.

انتهای پیام/ ت

نظر شما