شناسهٔ خبر: 31849112 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

مخالفت ژاوی با 48 تیمی شدن جام جهانی فوتبال

صاحب‌خبر -
کنگره فیفا تصمیم نهایی در خصوص تعداد تیم‌های جام جهانی 2022 را خواهد گرفت. اینفانتینو از حامیان 48 تیمی شدن جام جهانی است.

به گزارش ایلنا، ژاوی هرناندز بازیکن تیم السد قطر که سفیر جام جهانی 2022 هم می‌باشد در مصاحبه‌ای اعلام کرد 48 تیمی شدن جام جهانی قطر باعث پایین آمدن جذابیت این رقابت‌ها می‌شود و با این تصمیم مخالف است. 

ژاوی که در سال 2010 موفق به قهرمانی جام جهانی شد در مصاحبه خود گفت: به نظر من 48 تیم برای جام جهانی خیلی زیاد است. تصور کنید اگر این اتفاق رخ دهد بازی‌ها چقدر طولانی می‌شود. 

او همچنین ادامه داد: قبل از این قرار بود جام جهانی با  قطر با 32 تیم برگزار شود و مسولان برگزاری این بازی‌ها خودشان را برای میزبانی از این تعاد تیم آماده کرده‌اند. تصور کنید در صورتی که این اتفاق بیفتد همه برنامه‌ها به هم می‌ریزد و باتوجه به اینکه قطر کشور کوچکی است فکر می‌کنم نمی‌تواند از 48 تیم میزبانی کند. 

گفتنی است اینفانتینو در ادامه سیاست‌های خود برای گسترش فوتبال به تمام نقاط دنیا در نظر دارد جام جهانی 2022 قطر را که پیش از این قرار بود با 32 تیم برگزار شود را 48 تیمی کند. این تصمیم قرار است در کنگره فیفا به رای گذاشته شود و در صورت موافقت اعضا نهایی شود. 

نظر شما