شناسهٔ خبر: 31848843 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آغاز طرح آرامش بهاری در آذربایجان شرقی

اجرای طرح آرامش بهاری همزمان با سراسر کشور در بقاع متبرکه آذربایجان شرقی نیز آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گفت : حدود50 امامزاده و بقعه متبرکه شاخص استان در طرح آرامش بهاری آماده میزبانی از زائران و مسافران داخلی وخارجی درایام نوروز 98 است.
حجت الاسلام علی مصائبی افزود : این اماکن متبرکه از 28اسفند امسال تا 15 فروردین ماه سال 98 با برنامه های متنوع برای پذیرایی از مسافران و زائران درآذربایجان شرقی آماده شده است.
وی اجرای برنامه های ویژه آرامش بهاری شامل تحویل سال نو، پاسخگویی به مسائل شرعی ،مشاوره خانواده،برنامه های فرهنگی کودک ونوجوانان وخیمه معرفت را از مهم ترین برنامه های این طرح برشمرد.
وی افزود : بیش از ۳۰۰ باب مهمانسرا در بقاع متبرکه استان نیز آماده میزبانی از زائران و گردشگران است.
وی با بیان اینکه حدود ۱۳۰ باب مسجد نیز به صورت شبانه روزی در ایام نوروز در استان باز و در خدمت زائران و مردم برای ادای فریضه نماز خواهد بود، افزود: ۳۶ باب از این مساجد در شهر تبریز قرار داشته و آماده میزبانی از مردم و میهمانان عزیز است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان از ثبت حدود ۸۰ وقف جدید در استان در سال جاری خبر داد و گفت: برای اولین بار در ایام فاطمیه دو وقف فاطمی در استان اتفاق افتاد که طی آن دو باب باغ انگور به نیت عزاداری و گرامیداشت روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) وقف شد.

 

نظر شما