شناسهٔ خبر: 31848201 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اردوغان خطاب به عامل حمله تروریستی نیوزیلند: بهای گزاف کارت را پرداخت خواهی کرد

رئیس‌جمهور ترکیه با حمله لفظی به عامل کشتار مسلمانان نیوزیلند، به وی هشدار داد که بهای این کار خود را پرداخت خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه با حمله لفظی به عامل کشتار مسلمانان در دو مسجد نیوزیلند، به وی هشدار داد که بهای گزاف این کار خود را پرداخت خواهد کرد.

رجب طیب اردوغان خطاب به عامل حمله تروریستی نیوزیلند گفت: باید بهای عملی را که انجام داده‌ای، بپردازی. اگر نیوزیلند تو را مجازات نکند، ما می‌دانیم چگونه تو را بازخواست کنیم.

رئیس‌جمهور ترکیه در ادامه افزود: به نسبت خودمان، هنگامیکه ما مجازات اعدام را لغو کردیم، مرتکب اشتباه شدیم؛ چرا که برای من دشوار است ببینم افرادی که باعث کشته شدن ۲۵۱ شهروند در شب کودتای ۱۵ ژوئیه سال ۲۰۱۶ شدند، در زندان‌ها زنده هستند و به نیازهایشان پاسخ داده می شود؛ حتی اگر مجازاتشان حبس ابد باشد.

رسانه‌های محلی نیوزیلند روز جمعه گزارش دادند که افراد مسلح به طور همزمان نمازگزاران دو مسجد در شهر کرایست چرچ را به رگبار بستند. پلیس نیوزیلند در گزارش اولیه خود ضمن تأیید این جنایت هولناک اعلام کرد که در این حادثه دستکم ۴۹ نفر کشته و ده‌ها نفر از نمازگزاران زخمی شدند. شاهدان عینی می‌گویند مهاجمان سفیدپوست بودند و جلیقه ضدگلوله به تن داشتند. به گفته پلیس تاکنون ۳ مرد و یک زن در این رابطه بازداشت شده‌اند.

عامل اصلی کشتار نیوزیلند عباراتی نژادپرستانه بر روی سلاح خود نوشته بود و در آن عبارات به مردم ترکیه و رئیس جمهور این کشور حمله کرده و تهدید کرده بود رجب طیب اردوغان را به قتل خواهد رساند.

روزنامه‌ها اعلام کردند این مجرم اعدام نخواهد شد؛ چرا که این مجازات از سال ۱۹۶۱ از قانون کیفری نیوزیلند در پی یک همه پرسی حذف شده است. این در حالی است کارشناسان احتمال می‌دهند دادگاه، عامل کشتار نیوزیلند را به اشد مجازات در این کشور که حبس ابد بدون هیچ گونه بخششی است، محکوم کند.

انتهای پیام/

نظر شما