شناسهٔ خبر: 31848141 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرمانده انتظامی فومن:

رشد ۶۱ درصدی کشفیات سرقت در فومن/۳۹۵ مورد کشف شد

فومن- فرمانده انتظامی فومن با اشاره به کشف ۳۹۵ مورد سرقت امسال در این شهرستان، گفت: در مقایسه با مدت مشابه شاهد رشد ۶۱ درصدی کشفیات هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محسن جعفرزاده ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در فرماندهی انتظامی شهرستان فومن برگزار شد ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت علی (ع) و روز پدر، اظهار کرد: خبرنگاران همکار و همیار پلیس در ایجاد امنیت اجتماعی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی و انتظامی از طریق قلم بوده و به مردم اطلاع رسانی لازم را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اجرای طرح نوروزی پلیس با شعار «نشاط بهاری، نظم و قانون‌مداری»، گفت: سال ۹۷ پلیس شهرستان فومن با مشارکت‌های مردم، مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در راستای برقراری امنیت و نظم اجتماعی اقدامات بسیار خوبی انجام داده است.

دستگیری باند ۵ نفره سارقان مسلح در فومن

فرمانده انتظامی فومن در ادامه به برخی از این اقدامات انجام شده اشاره کرد و افزود: در حوزه کشفیات مواد مخدر با رشد ۱۱ درصدی، قاچاق چوب با رشد ۲۳۱ درصدی، کشفیات سرقت رشد ۶۱ درصدی در قالب ۳۹۵ مورد مواجه بوده‌ایم.

وی با اشاره به دو عملکرد ویژه نیروی انتظامی شهرستان فومن در ایجاد آرامش و امنیت اجتماعی، بیان کرد: در سال ۹۷ یک باند ۵ نفر از سارقان مسلح و همچنین تعدادی از فعالان فضای مجازی که با آبروی مردم و مسئولان بازی کرده بودند دستگیر شدند.

رشد ۱۱ درصدی کشفیات مواد محترقه در شهرستان فومن سرهنگ جعفرزاده همچنین به چهارشنبه آخر سال نیز اشاره و تصریح کرد: تاکنون بیش از ۱۰ هزار عدد معادل ۳۰ کیلوگرم انواع مواد محترقه در شهرستان فومن کشف و ضبط شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد ۱۱ درصدی در کشفیات هستیم.

وی با بیان اینکه پلیس با تفریح و شور و نشاط سالم در جامعه مخالفتی ندارد، گفت: نباید برخی افراد به خود اجازه دهند که در زندگی عادی شهروندان اخلال ایجاد کنند. با هماهنگی‌های انجام شده با دستگاه قضائی اگر فردی در این مورد دستگیر شود تا پایان تعطیلات نوروز مهمان پلیس خواهد بود.

برخورد با بدحجابی

فرمانده انتظامی فومن با اشاره به اینکه این شهرستان به دلیل داشتن جاذبه‌های گردشگری و طبیعی و تاریخی همه ساله پذیرای مهمانان خارجی و داخلی است، اظهار کرد: پلیس با همکاری سایر دستگاه‌ها در برقراری نظم و امنیت ۳ ایستگاه در ورودی شهر، شهرک تاریخی ماسوله و قلعه رودخان ایجاد کرده و از مشاوران پلیس خانم نیز در این ایستگاه‌ها استفاده می‌شود.

وی یکی از مهم‌ترین توصیه‌های پلیسی به مسافران و شهروندان را رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و همچنین مسائل شرعی دانست و گفت: فروشندگان خانم واحدهای صنفی کلوچه پزی در شهرستان فومن پوشش مناسب را رعایت کرده و از لباس متحدالشکلی که توسط اتحادیه تهیه شده استفاده کنند.

جعفرزاده تأکید کرد: در صورت مشاهده موارد نامناسب با مسئولان واحد صنفی برخورد می‌شود.

افزایش ۱۲۳ درصدی تصادفات برون شهری در فومن

وی همچنین به اقدامات انجام و رعایت ایمنی در هنگام مسافرت از سوی شهروندان نیز اشاره کرد و افزود: در صورت مسافرت شهروندان از قرار دادن اشیای قیمتی و پول در منازل جداً خودداری کنند.

‌لزوم اجرای طرح «مهام» از سوی طلافروشان فرمانده انتظامی فومن از صاحبان واحدهای صنفی به ویژه طلافروشان خواست در این روزها مسائل ایمنی را بیشتر رعایت کنند، گفت: در ماه‌های گذشته جلسات بسیاری با صنف طلافروشان در زمینه استفاده از طرح «مهام» برگزار شده ولی تاکنون اقدامی در این زمینه از سوی صاحبان این صنف صورت نگرفته است.

وی همچنین به اقدامات انجام شده درباره اصلاح هندسی در حوزه ترافیک در برخی از نقاط شهر نیز اشاره کرد و گفت: در این زمینه کم کاری‌های صورت گرفته است و احتمالاً در ایام عید نوروز شاهد بروز برخی گره‌های ترافیکی باشیم.

سرهنگ جعفرزاده با اشاره به تصادفات برون شهری، افزود: متأسفانه امسال شاهد افزایش ۱۲۳ درصدی تصادفات برون شهری در فومن بوده‌ایم که علت اصلی تصادفات تخطی از سرعت مطمئنه، انحراف به چپ، عدم توجه کافی به جلو و جاده‌ها بوده است.

نظر شما