شناسهٔ خبر: 31848029 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

توضیح واعظی درباره سفر بشار اسد به تهران:

دو یا سه نفر از سفر اسد مطلع بودند

صاحب‌خبر -


رئیس دفتر رئیس جمهوری با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال آینده از همگان خواست مراقبت سیاسی را بیشتر و تلاش کنند انتخاباتی پرشور و خوب داشته باشیم.
به گزارش ایسنا، محمود واعظی که در حاشیه آخرین نشست هیأت دولت در سال 97 سخن می‌گفت، افزود: باید تلاش کنیم مردم مشارکت بالایی داشته باشند و هم اینکه اجازه ندهیم دشمن از تبلیغات زودرس انتخابات سوء استفاده کند.
وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات اخیر فرمانده سپاه درباره ضرورت دقت مردم در انتخاب‌هایشان نیز گفت: در کشور ما همان طور که بارها مقام معظم رهبری تأکید کرده‌اند و در قانون اساسی نیز تصریح شده، قدرت بر اساس نظر مردم و رأی آنهاست و مردم حافظ تداوم این نظام هستند. همچنین بزرگ‌ترین سرمایه نظام مردم هستند و هر کسی که بخواهد جز این صحبت کند، به نظر من بیراهه رفته است.
واعظی با اشاره به گفته یکی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنی بر اینکه مردم چه کاره هستند، تأکید کرد: این در حالی است که مردم همه‌کاره‌اند و ما نمی‌توانیم بدون نظر آنها و توجه به مطالبات آنها هر کاری که دل‌مان می‌خواهد، انجام دهیم. اگر مردم از دولت و حکومت انتظاراتی دارند خود را با مردم تنظیم کنیم، نه اینکه ما خود را محور قرار دهیم تا آنها خود را با ما تنظیم کنند.
رئیس دفتر رئیس جمهوری همچنین در پاسخ به پرسش دیگری درباره انتشار نقل قولی از رئیس دولت اصلاحات مبنی بر اینکه اگر آقای روحانی از پس مشکلات برنمی‌آید بهتر است استعفا دهند، با رد این نقل قول تأکید کرد: به نظر من کسانی که دکتر روحانی را می‌شناسند، می‌دانند که اگر روحانی در مقطع فعلی که مقطع خاصی است رئیس جمهوری نبود و به عنوان یکی از شخصیت‌های سیاسی کشور بود و شرایط کشور سخت می‌شد، با تمام وجود می‌آمد و مسئولیت می‌پذیرفت تا مشکلات مردم حل شود. حال امروز که ایشان مسئولیت دارد، با تمام وجود به رأیی که مردم به او داده‌اند وفادار است و تا زمانی که مشکل وجود دارد و مردم بخواهند روحانی روی مسئولیتش می‌ماند و کار می‌کند و اصلاً هیچ بحثی درباره استعفا در حدود شش سال گذشته به هیچ وجه مطرح نبوده است.
واعظی گفت: افرادی وجود دارند که مطالبی را با چند واسطه می‌شنوند و با هدف مطرح کردن خود با رسانه‌ها درباره آن مطلب مصاحبه می‌کنند.
 وی درباره حواشی ایجاد شده درباره استعفای وزیر امور خارجه نیز با بیان اینکه من زمانی که آقای اسد وارد حیاط ریاست جمهوری شد، از موضوع مطلع شدم، اظهار کرد: اگر دوستان ما بتوانند شرایطی را که امروز در سوریه وجود دارد خوب تجسم کنند و مسیری که رئیس جمهوری سوریه برای آمدن به ایران طی کند را بشناسند و بدانند که فضا دست چه کسی است، مقداری قضاوت کردن برایشان راحت‌تر می‌شود.
وی با بیان اینکه سفر بشار اسد به تهران به دلیل مسائل امنیتی سفری بود که لحظه‌ای درباره آن تصمیم‌گیری شد؛ چرا که نه قرار بر آن بود که در داخل سوریه کسی متوجه شود و در داخل ایران نیز دو سه نفر بیشتر مطلع نبودند، تصریح کرد: دلیل آنکه من تاکنون در این باره صحبت نکرده‌ام، آن است که نمی‌خواستم به هیچ وجه وارد فضایی شوم که در آن به دنبال مقصر باشم، ضمن اینکه حضور آقای ظریف در دولت آنقدر برای من اهمیت دارد که اینکه گفته شود خطایی در دفتر رئیس جمهوری یا نهاد ریاست جمهوری شده است ارزش کمتری برای من دارد. بر همین اساس فکر می‌کنم که در این قصه در دفتر رئیس جمهوری و نهاد ریاست جمهوری هیچ کسی نه مقصر است و نه از موضوع اطلاع داشته است.

برچسب‌ها:

نظر شما