شناسهٔ خبر: 31847516 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

دولت ترامپ خواستار بودجه ۸۶ میلیارد دلاری برای جاسوسی شد

دولت ترامپ در سال مالی ۲۰۲۰ میلادی رسما خواستار بودجه ۸۶ میلیارد دلاری برای برنامه‌های جاسوسی و اطلاعاتی شده است.

صاحب‌خبر -

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، دن کوتس مدیر اطلاعات ملی آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که دولت ایالات متحده خواستار بودجه 62.8 میلیارد دلاری برای نهادهای اطلاعاتی شده است. این در شرایطی است که پنتاگون نیز خواستار بودجه 22.95 میلیارد دلاری برای برنامه اطلاعات نظامی شده است.

وام 2 میلیارد دلاری دویچه بانک به شرکت ساختمانی ترامپ

مشورت گیری فرستاده ترامپ از اروپا برای خلع سلاح کره شمالی

این گزارش افزود: جزئیات مربوط به "بودجه سیاه" دولت آمریکا محرمانه است ولی این بودجه شامل تامین هزینه های مربوط به هواپیماها و ماهواره های جاسوسی و جمع آوری اطلاعات از طریق جاسوسان و تسلیحات سایبری است.

درخواست دولت ترامپ برای اختصاص بودجه بیشتر اطلاعاتی در شرایطی است که رئیس جمهور آمریکا از زمان به قدرت رسیدن، روابط پرتنشی را با نهادهای اطلاعاتی داشته است.

اظهارات کوتس، جینا هاسپل مدیر سیا و کریستوفر واری مدیر اف بی آی در ماه ژانویه در نشست استماع کنگره و اظهارنظر آنها درباره تهدیدات جهانی نشان می دهد که مواضع و دیدگاه های آنها با اولویت های اعلام شده از سوی ترامپ اختلاف و فاصله زیادی دارد.

در حالی که نهادهای اطلاعاتی آمریکا به این جمع بندی رسیده اند که ایران در حال تولید و توسعه تسلیحات هسته ای نیست و گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه همچنان یک تهدید بزرگ به شمار می رود و کره شمالی نیز احتمالا خلع سلاح نخواهد شد ولی این جمع بندی ها مغایر با اظهارات ترامپ درباره سیاست خارجی است.

ترامپ پیش از این از اظهارات مقام های ارشد اطلاعاتی در نشست استماع کنگره انتقاد کرده و گفته است "آنها باید به مدرسه بازگردند."

این برای پنجمین سال متوالی است که بودجه اطلاعاتی و جاسوسی پنتاگون با افزایش روبرو شده است. بودجه اطلاعاتی پنتاگون در سال 2019 میلادی به 21.2 میلیارد دلار و در سال 2018 به 20.7 میلیارد دلار رسیده بود.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما