شناسهٔ خبر: 31846510 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

آخرین برگزیده های هفتگی لیگ در سال 97؛

تیم منتخب هفته بیست و دوم لیگ برتر

بازی های حساس هفته بیست و دوم و نتایجی که در آنها رقم خورد، تیم جذابی را به عنوان بهترین های آخرین هفته از مسابقات لیگ در سال 97 تشکیل داده است.

صاحب‌خبر -


به گزارش ورزش سه، هفته بیست و دوم لیگ برتر مسابقات جذابی در خود داشت و بستر اتفاقات مهمی بود. از افتتاح فولاد آره نا گرفته، تا دور شدن پدیده از صدر جدول و همینطور بالاتر رفتن شانس سقوط سپیدرود و استقلال خوزستان.


در مهم ترین بازی این هفته، تراکتورسازی موفق شد یک بر صفر پدیده را از پیش رو بردارد و ضمن تجربه کردن یک صدرنشینی 48 ساعته، این تیم مشهدی را از جمع مدعیان کمی دور کرد. تیم های فولاد و سپاهان در افتتاحیه رسمی ورزشگاه مدرن فولاد آره نا با هم دیدار کردند که این دیدار جذاب به تساوی یک یک رسید.


سرخابی های پایتخت در هفته قبل از دربی، بازی های مهمی با رقیبان شمالی داشتند که در نهایت هم پرسپولیس توانست سپیدرود را از پیش رو بردارد و هم استقلال نساجی را با شکست بدرقه کرد.


دیگر بازی مهم این هفته، نبرد تیم های پایین جدولی ذوب آهن و استقلال خوزستان بود. در این بازی ذوبی ها 2 بر صفر پیروز شدند و خود را از منطقه سقوط دور کردند. سایپا در یک بازی جنجالی موفق شد سه امتیاز ارزشمند از شهر مسجد سلیمان خارج کند.


پارس جنوبی در خانه به ماشین سازی تبریز باخت و تساوی با پیکان، آمار عجیب صنعت نفت را در نبردن و نباختن باز هم ادامه داد.

 

تیم منتخب هفته بیست و دوم لیگ برتر به شرح زیر است:

 

دروازه بان:

 

بوژیدار رادوشویچ (پرسپولیس)

 

مصدومیت علیرضا بیرانوند باعث شد بار دیگر فرصتی دست دهد تا گلر کروات سرخپوشان پایتخت در چارچوب دروازه تیم خود قرار بگیرد. رادوشویچ در روزی به ترکیب اصلی برگشت، که کوچکترین لغزش می توانست صدر جدول را از پرسپولیس بگیرد. هرچند بازی با سپیدرود آغازی طوفانی برای پرسپولیس داشت و در پایان نیمه اول با برتری سه گله، کسی فکر ایجاد دردسر برای این تیم را نمی کرد، اما نیمه دوم طوری رقم خورد که پرسپولیسی ها خطر را کاملا حس کردند. پس از گل مهرداد بایرامی، یک پنالتی عجیب به سود سپیدرود گرفته شد که اگر این ضربه وارد دروازه می شد، سپیدرود می توانست با افزودن فشار، حتی کار را به تساوی 3-3 بکشاند. اما عکس العمل بسیار خوب رادو، اختلاف را برای پرسپولیسی ها در عدد 2 نگه داشت. او دقایقی بعد هم ضربه سر تماشایی مهاجم سپیدرود را به شکلی فوق العاده مهار کرد و نقش خود را در دقایق ملتهب نیمه دوم، به بهترین شکل برای پرسپولیس ایفا کرد تا هم رضایت برانکو را در روز غیبت بیرانوند جلب کرده باشد و هم به ترکیب تیم منتخب هفته راه پیدا کند.

 


مدافعان:

 

مسیح زاهدی (ماشین‌سازی تبریز):


مسیح زاهدی حالا در کنار محمدحسین کنعانی زادگان یکی از مدافعان و برتر و ثابت ماشین سازی به حساب می آید که عصای دست رضا مهاجری در مواقع حساس است.  ماشین سازی که این هفته به جم سفر کرده بود، یک دیدار حساس با پارس جنوبی همسایه دیوار به دیوار خود در جدول برگزار می کرد و برد در این مسابقه حکم ارتقاء آنها را می‌داد.


این تیم تبریزی که در جام حذفی هم توانسته بود در جم مقابل شاگردان تارتار پرنده باشد باز هم با یک گل در این پیش افتاد. میزبان هم که هیچ دوست نداشت بازنده از زمین خارج شود حملات خود را به خصوص از جناحین و با استفاده از سانترهای  خطرناک ادامه داد.  استفاده از عمق دفاع ماشین سازی هم یکی از برنامه‌های آنها بود اما در این راه مسیح زاهدی بسیار خوب عمل کرد و توانست سد دفاعی محکمی بر روی هوا و زمین مقابل زردپوشان میدان باشد تا به این وسیله و برای بار سوم در ترکیب منتخب هفته از نگاه ورزش سه قرار بگیرد.

 

 

هادی محمدی (ذوب‌آهن اصفهان):


مدافع مغضوب منصوریان که بازی سخت و حساس برابر النصر  عربستان را به علت مشکلات انضباطی از دست داده بود یکی از مهره های اصلی کادر فنی ذوب آهن برابر استقلال خوزستان بود. این حریف اهوازی که در رده آخر جدول حضور دارد مقابل تمام تیم‌ها انتحاری بازی می‌کنند و همین امر باعث می‌شود تا موقعیت‌های خطرناکی برای آنها به دست آید. به خصوص در نیمه اول برابر ذوب آهن شاگردان قنبری سه فرصت حساس به دست آوردند که با درخشش خط دفاعی میزبان به خصوص محمدی دفع شد تا ذوبی ها برنده به رختکن بروند.  با شروع نیمه دوم بازیکنان استقلال در صدد جبران اختلاف به وجود آمده بر آمدند که باز هم حملات آنها که بیشتر بر روی استفاده از فضای پشت دفاع و همچنین عمق بود با نمایش قابل قبول محمدی و بازی خوب محمدزاده، دفع و خنثی شد تا سه امتیاز شیرین دیگر به حساب سبزپوشان دیار زنده رود واریز شود.

 

 

پژمان منتظری (استقلال تهران):


در روزی که استقلالی ها بسیار خسته به نظر می‌رسیدند،  پژمان منتظری یکی از معدود بازیکنان ثابت مورد استفاده شفر در این مسابقه به شمار می‌رفت و توانست نمایش بسیار خوبی مقابل نساجی مازندران داشته باشد. این مدافع خوزستانی که بازوبند کاپیتانی را هم بر بازو بسته بود در نیمه دوم یکی از بازیکنان خوب میدان به شمار می رفت. جایی که توانست با احاطه خوب در عقب زمین  حملات نساجی و بازیکنان  تند و تیز آنها را کنترل کند و موقعیت خاص خطرناکی به بازیکنان مهمان ندهد. منتظری حالا یک آچار فرانسه برای سرمربی آلمانی‌اش است. جایی که هم در عمق و هم در سمت راست دفاعی با عملکردی خوب نقاط ضعف استقلال را پوشش داده و یکی از سالهای خوب فوتبالی خود را پشت سر می‌گذارد.

 

 

هافبک ها:

 

اکبر ایمانی (تراکتورسازی)


هافبک دفاعی تراکتورسازی که از نیم فصل دوم به این تیم ملحق شده، یکی از بازیکنان موثر تبریزی ها بوده است. البته پست بازی ایمانی به گونه ای است که در بازی های سخت تر، بیش از دیدارهای معمولی به چشم می آید. در هفته بیست و دوم لیگ هم تراکتور با حریفی بسیار خوب روبرو شد که در دقایقی از بازی نمایش برتری هم از میزبان خود ارائه کرد. اما در مقابل هافبک های خوب پدیده، اکبر ایمانی یک روز موفق را پشت سر گذاشت و توانست در میانه میدان، خود را به عنوان نفر اول، متمایز کند. روز خوب ایمانی مقابل پدیده، این امیدواری را به تراکتوری ها داد که در بازی بزرگ بعدی برابر پرسپولیس هم او بتواند از جدال با هافبک های باکیفیت حریف، سربلند خارج شود.

 


مهرداد محمدی (سپاهان)


در افتتاحیه جذاب فولاد آره نا، پرکار ترین بازیکن تیم میهمان، یکی از بهترین بازیکنان فصل این تیم بود. مهرداد محمدی که فصل خیلی خوبی را همراه سپاهان پشت سر می گذارد، در بیست و دومین بازی فصل هم بار اصلی حملات تیم امیر قلعه نویی روی دروازه فولاد را بر عهده داشت. او بارها مدافع چپ غیر تخصصی فولاد را به زحمت انداخت و حملات زیادی را ترتیب داد. هرچند بهترین موقعیت سپاهان در این بازی با ضربه کم دقت محمدی از دست رفت، اما نمایش او به اندازه ای خوب و موثر بود که در ترکیب تیم منتخب هفته قرار بگیرد.

 

 

مهدی ترابی (پرسپولیس)


در روزی که پرسپولیس بعد از مدتها بیش از یک گل زد، باز هم پای مهدی ترابی به گل باز نشد و او سال 97 را بدون اینکه گلی برای تیم جدیدش زده باشد، به پایان رساند. نمایش ترابی اما به همان شکل مورد انتظار بود و نشان دهنده ادامه روند صعودی شماره 9 پرسپولیس بود. مهدی ترابی که در چند هفته اخیر، بهترین و موثر ترین عضو تیم برانکو بود، در بازی مقابل سپیدرود هم یکی از ارکان شروع طوفانی پرسپولیس به شمار می رفت. این بازیکن هرچند در گل کردن موقعیت هایی که نصیب خودش شد ناکام بود، اما روی گل های دوم و سوم پرسپولیس تاثیر مستقیم داشت. سانتر او پس از ضربه سر خلیل زاده گل دوم این تیم را ساخت و پاس به بیرون او نیز، یک پاس گل برای سیامک نعمتی بود تا پرسپولیس را سه بر صفر جلو بیاندازد.

 

 

شاهین ثاقبی (پیکان تهران):


 باید بهترین بازیکن پیکان در این بازی را هافبک جوان و اما با تجربه اش بدانیم. ثاقبی در صحنه گل اول پیکان چیزی شبیه به بازی ایران و ژاپن را به وجود آورد. او با استفاده از غفلت مدافعان نفت مانع از بیرون رفتن توپ شد و با سانتر دقیقی از سمت چپ زمین، سعید واسعی را صاحب موقعیتی در شش قدم کرد تا اینگونه دروازه شهاب گردان فرو بریزد. به جز این موقعیت ثاقبی در باقی موارد به خوبی توانست خط دفاع حریف را با حرکات تکنیکی و استفاده از هوش خود به هم بریزد و  فرصت‌هایی برای دیگر یاران خود بسازد که همه آنها با بی‌دقتی دیگر مهاجمان از دست رفت. پیکان در این چهار هفته توانسته است هشت امتیاز به دست آورد که باید یکی از عوامل آنرا بازی خوب شاهین ثاقبی در میانه میدان بدانیم و او را جزو شاگردان خوب حسین فرکی به حساب آوریم.

 

 

آیاندا پاتوسی (استقلال تهران):


هافبک آفریقایی استقلال را باید مرد اول آبی‌پوشان در نیم فصل دوم بدانیم. او اگر گل نزند قطعاً بر روی یکی از گل‌ها تاثیر مستقیم می‌گذارد‌‌.  به‌خصوص در استفاده از ضربات ایستگاهی که تبحر خاصی در آن دارد و حالا یکی از معروف ترین کاشته‌زن های لیگ هجدهم به حساب می آید‌. پاتوسی  در صحنه گل اول استقلال با یک پاس در عمق زیبا و استثنایی مرتضی تبریزی را صاحب موقعیت کرد تا مدافع نساجی مجبور به خطای پنالتی بر روی این بازیکن شود و اینگونه تک گل آبی پوشان به دست آید و آنها با این سه امتیاز به رده دوم جدول برسند. پاتوسی  همچنین در نیمه دوم دو موقعیت خوب گلزنی از شوت از راه دور به دست آورد که منجر به ثبت گل برای استقلال نشد. او در ادامه می توانست با ارسال های خوبی که از  کرنر داشت برای تیمش در گل‌های دیگر تاثیر داشته باشد که این امر با  بی دقتی دیگر بازیکنان میزبان رخ نداد.

 

 

مهاجمان:

 

رافائل مسی (فولاد خوزستان)


خط حمله تیم فولاد متشکل از بیت سعید، پریرا و مسی در روز بازی با سپاهان نمایش خوبی داشت و این سه بازیکن تاثیر بسزایی در عملکرد خوب فولاد و تحت فشار قرار دادن دفاع سپاهان داشتند. رافائل مسی، مهاجم کامرونی تیم فولاد یکی از بازیکنانی بود که در روز جمعه برای سرخپوشان موقعیت های مناسبی خلق کرد. او مثل بیت سعید در گلزنی موفق نبود، اما برتری در نبردهای هوایی، موفقیت در عبور از سد مدافعان و همچنین پاس های موثر، این مهاجم را در تیم هفته قرار داد. مسی بهترین موقعیت بازی را با ضربه سر برای دورقی ساخت که هافبک فولاد از چند قدمی نتوانست دروازه خالی را باز کند. او همچنین یک پاس عمقی عالی برای بیت سعید ارسال کرد که ضربه این بازیکن در موقعیت تک به تک با واکنش خوب پیام نیازمند همراه شد. در بین خریدهای نیم فصل افشین قطبی، به نظر می رسد مسی می تواند آینده تضمین شده تری در ترکیب اصلی فولاد داشته باشد.

 

 

ارسلان مطهری (ذوب آهن)


بعد از فرار زیبا و وارد کردن ضربه کاری به دروازه پدیده که طلسم ذوب آهن و منصوریان را شکست و همینطور گلزنی در دبی که تنها برد آسیایی  نمایندگان ایران تا این جا را به ثبت رساند، نوبت به یک درخشش دیگر از ارسلان مطهری رسید، این بار در خانه. اولین برد خانگی ذوب آهن که برای اولین برد خانگی در لیگ هجدهم 22 هفته صبر کرده بود، سرانجام با نمایش فوق العاده ارسلان مطهری و دبل این مهاجم دوباره اوج گرفته، موفق شد استقلال خوزستان را از پیش رو بردارد. مطهری دو بار با فرار از عمق دفاع حریف، موفق شد گلزنی کند و یک تنه ذوب آهن را به سومین برد متوالی در این مقطع حساس از فصل برساند. او حالا یکی از آماده ترین مهاجمان لیگ برتر ایران به شمار می رود. مطهری حتی فرصت هت تریک در بازی اخیر را نیز داشت، ولی سیو گروسیان مانع از این اتفاق شد.

 

نظر شما