شناسهٔ خبر: 31846438 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

عملکرد معاونت قرآن و عترت اداره کل ارشاد خراسان رضوی در سال ۹۷

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون قرآن و عترت اداره‎کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی به تشریح عملکرد این معاونت در سال ۹۷ پرداخت.

صاحب‌خبر -
عملکرد معاونت قرآن و عترت اداره‌ کل ارشاد اسلامی خراسان‌ رضوی در سال 97حجت‌الاسلام محمدتقی کاظمی‌نسب، معاون قرآن و عترت اداره‎کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌رضوی، در خصوص عملکرد این معاونت در سال 97 اظهار کرد: از جمله برنامه‌هایی که برای سال 97 پیش‌بینی شد و به اجرا رسید، برگزاری نمایشگاه قرآن در سال جاری بود که اول تا دهم خرداد ماه در میدان شهدا برگزار شد.
 
وی ادامه داد: آزمون سراسری قرآن و عترت در سال جاری نیز نهم اسفندماه برگزار شد و خوشبختانه در بین 31 استان بیشترین آمار ثبت‌نام را داشتیم. در این خصوص به طور صحیح هدف‌گذاری‌های مربوطه با وفاق میان مدیران قرآنی استان به وجود آمد. در میان 31 استان کشور، بیشترین آمار ثبت‌نام در حدود 21 هزار نفر را در استان داشتیم. در مشهد و 25 شهرستان دیگر این آزمون به طور سراسری با مشارکت اداره‌کل اوقاف و امور خیریه، آموزش و پرروش و صداوسیما خراسان‌رضوی برگزار شد.
 
وی ادامه داد: فعالیت دیگر معاونت قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی، برگزاری جشنواره قصه‎های قرآنی «نردبان آسمان» است که ثبت‌نام آن در سال جاری به انجام رسید و در اردیبهشت‌ماه  سال 98 نیز اختتامیه آن برگزار می شود.
 
کاظمی‌نسب با بیان اینکه در سال جاری جشنواره بین‌المللی خوشنویسی «آیات» از جمله فعالیت‌های شاخص و فاخر در این سال بود، عنوان کرد: در حدود 1025 اثر از سراسر کشور و همچنین از کشورهای جهان اسلام به دبیرخانه این جشنواره رسید که شامل 78 اثر مربوط به خارج و بقیه آثار نیز برای داخل کشور بود. در این میان از نفرات اول تا سوم در پنج رشته شامل نستعلیق، شکسته نستعلیق، ثلث، نسخ ایرانی و نسخ غیرایرانی، از 11 کشور از جمله افغانستان، ترکیه، بحرین با موضوع آیات قرآن کریم و احادیث ائمه اطهار(ع) تجلیل به عمل آمد.
 
معاون قرآن و عترت اداره‎کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در ادامه تصریح کرد: برای اولین بار سند توسعه فعالیت‌های قرآنی استان تا سال 1404 به تصویب رسید. این سند به منظور سامان‌دهی، هم‌پوشانی و  هم‌افزایی و همچنین جلوگیری از کار فردی فعالیت‌های قرآنی، بنا است همه دستگاه هایی که کار قرآنی انجام می‌دهند برای این سند هماهنگ شده و از فعالیت‌هایی که یکدیگر را نقض می‌کنند جلوگیری شود و با وحدت رویه‌ای که در استان به وجود می‌آید، فعالیت‌های قرآنی پیش رود.
 
وی افزود: از اهداف این سند، هم‌افزایی تمام دستگاه‌ها است که این اتفاق در آزمون سراسری قرآن و عترت در سال 97 روی داد و شورایی متشکل از تمام دستگاه‌های فرهنگی قرآنی استان شکل گرفت. این سند به منظور نقشه راهی برای دستگاه‎های قرآنی استان است که براساس این نقشه راه، متناسب با نیازهای روز پیش برویم.
 
کاظمی‌نسب افزود: سند توسعه فعالیت‌های قرآنی استان، باعث ارزیابی فعالیت‌های قرآنی در پایان هر سال می‌شود، برای اینکه بدانیم تا چه اندازه توانستیم اهداف این سند را محقق کینم.
 
معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌ر  ضوی عنوان کرد: با توجه به تغییری که در مدیریت اتحادیه قرآنی استان به وجود آمد، فضای وحدت و همدلی میان 5 نهاد اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات اسلام و صداسیما خراسان رضوی به وجود آمد که از امتیازات استان ماست و این هم‌گرایی و اتحاد را باید به فال نیک گرفت. 
 
وی عنوان کرد: نمایشگاه قرآن و عترت سال 98 هم با وفاق همه دستگاه‌ها، با رویکرد بین‌المللی همراه است  تا با بهره‌مندی از ظرفیت بین‌المللی نهادهایی مانند سازمان فرهنگ و ارتباطات، جامعه‌المصطفی العالمیه، آستان قدس رضوی، بتوانیم هماهنگی و تعامل بیشتری در خصوص الزامات فعالیت‌های قرآنی داشته باشیم.
 
انتهای پیام

 

نظر شما