شناسهٔ خبر: 31844865 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

طی نامه ای صورت گرفت:

هشدار فلاحت پیشه به دبیرکل سازمان ملل در خصوص شکل گیری جریان های تروریستی در افغانستان

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در نامه ای به دبیرکل سازمان ملل درخصوص شکل گیری جریان های تروریستی در افغانستان هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، حشمت الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در نامه ای به گوتروش دبیرکل سازمان ملل درخصوص شکل گیری جریان های تروریستی در افغانستان توسط آمریکا و همپیمانان منطقه ای آن هشدار داد.

متن نامه فلاحت پیشه بدین شرح است:

 

جناب آقای گوترش

دبیرکل محترم سازمان ملل متحد

 

با سلام و احترام

اینجانب به نمایندگی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، مراتب سپاس خود را از تلاشهای شما در مقابله با تروریسم اعلام نموده و در عین حال نسبت به تغییر جغرافیای سیاسی تروریسم سلفی هشدار می دهم.

 طبق اخبار و اطلاعات واقعی و بی طرفانه، دولت ایالات متحده آمریکا و برخی از دولت های منطقه غرب آسیا که با تروریسم سلفی رابطه سنتی دارند، در حال انتقال تروریست ها و به ویژه رهبران شکست خورده آنها از سوریه و عراق به افغانستان هستند.

 با توجه به وظیفه ذاتی جنابعالی و سازمان ملل متحد،انتظار می رود به عنوان یک اقدام پیشگیرانه با تدابیری همچون تشکیل کمیته حقیقت یاب یا تعریف مأموریت ویژه در این رابطه روشنگری نموده و اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار قرار دهید.

 

با سپاس

حشمت الله فلاحت پیشه

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران

 

پایان پیام/

 

نظر شما