شناسهٔ خبر: 31844030 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس اداره اوقاف پلدختر:

تکذیب واگذاری بقعه امام‌ زاده احمد پلدختر به استان ایلام

خرم آباد - ایرنا - رئیس اداره اوقاف و امورخیریه پل‌دختر گفت: واگذاری امور بقعه متبرکه امام‌زاده احمد این شهرستان به اداره اوقاف استان ایلام تکذیب می شود.

صاحب‌خبر -

کاظم پیرک روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تصمیم گیرنده نهایی درخصوص واگذاری مدیریت و اموربقاع متبرکه کشور به عهده سازمان اوقاف و امورخیریه است.
وی افزود: براین اساس اخبار و اطلاعات در این زمینه که ازسوی نهادها و دستگاه های غیرمسئول بدون اطلاع منتشر می‌شود، کذب بوده و تنها جنبه تبلیغاتی دارد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه پل‌دختر بیان کرد: امور بقعه متبرکه امام‌زاده احمد پاعلم همانند گذشته هم‌چنان دراختیار و به عهده اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان و شهرستان پل‌دختراست.
پیرک اضافه کرد: تا کنون ازسوی اداره اوقاف و امور خیریه لرستان و خیرین خدمات گسترده‌ای در زمینه احداث زیر ساخت‌های لازم برای این بقعه متبرکه صورت گرفته است.
وی ادامه داد: مرحوم حاج علیرضا دریکوندی خیر لرستانی ساکن دزفول سال‌ها پیش اقدام به احداث حدود 15 کیلومتر راه آسفالته و جاده دسترسی به این امام‌زاده کرد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه پل‌دختر افزود: بقعه متبرکه امامزاده احمد در گذشته فاقد ساختمان بوده که اداره کل اوقاف و امور خیریه لرستان از سال 1386 اقدام به احداث ساختمان در شان این امام‌زاده کرده و همچنین احداث حسینیه و صحن در سال 91 در مجاور آن به بهره برداری رسید.
پیرک گفت: اداره کل اوقاف لرستان اقدام به احداث 35 زائر سرا به مساحت حدود 600 متر مربع در جوار این امام‌زاده کرده است.
وی اظهارداشت: ساختمان اداری رفاهی در 2 طبقه به مساحت یک‌ هزار و 200 مترمربع از سوی اداره اوقاف لرستان در این امام‌زاده در حال احداث است که پنجاه درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه پل‌دختر بیان کرد: برق‌رسانی به بقعه متبرکه امامزاده احمد درسال 96 توسط اداره کل توزیع برق استان صورت گرفته وهمچنین با پیگیری‌های این اداره‌ و هیات امنا امامزاده احمد پاعلم بهمن دریکوندی و شهاب الدین عزیزی یک حلقه چاه آب مصرفی وآشامیدنی دراین بقعه متبرکه احداث شده است.
7272/6060

نظر شما