شناسهٔ خبر: 31843937 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

دادستان میامی:

ایستگاه‌ صلواتی در ۶نقطه میامی ایجاد شد/ضرورت کاهش تصادفات نوروزی

میامی - دادستان میامی بابیان اینکه ایستگاه‌های صلواتی در شش نقطه این شهرستان ایجاد می‌شود، گفت: هدف از این اقدام کاهش تصادفات، عرضه محصولات محلی و معرفی منطقه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، رحیم عامری صبح سه‌شنبه در مراسم استقبال از زائران امام رضا (ع) در پارکی به همین نام در میامی ضمن بیان اینکه جاده میامی در مسیر تهران-مشهد قرار دارد و به عنوان یکی از پر حادثه‌ترین جاده‌های کشور به شمار می‌رود، ابراز داشت: همه ساله شاهد فوت یا مصدومیت هموطنان در این محور هستیم که نتیجه کار کارشناسان نشان داد ۷۰ درصد این حوادث از خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان ناشی می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه کویری و یکنواختی جاده باعث بروز احساس خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان در محور میامی می‌شود، اضافه کرد: برای ایجاد انگیزه و تشویق رانندگان به توقف کوتاه شش ایستگاه صلواتی در نقاط مختلف میامی برپاشده است.

دادستان میامی بابیان اینکه این شهرستان درست در دل کویر قرار دارد و می‌بایست با ایجاد جاذبه، رانندگان را تشویق به توقف کوتاه کرد، ابراز داشت: در این ایستگاه‌ها تلاش شد تا دم‌نوش‌هایی به مسافران داده شود که برای رفع خواب‌آلودگی بسیار مفید است.

عامری بابیان اینکه تلاش شد تا محصولات محلی و معرفی میامی نیز در این ایستگاه‌های صلواتی ارائه شود، تصریح کرد: طبق گفته پلیس‌راه استراحت یک ربع بعد از هر دو ساعت رانندگی توصیه‌شده است لذا بهترین دلیلی که می‌شود رانندگان را به پیاده شدن از خودرو و افزایش هوشیاری ترغیب کرد برپایی ایستگاه‌های صلواتی است.

وی ضمن بیان اینکه مردم میامی از دیرباز به دلیل قرار گرفتن در میانه راه میزبان مسافران و زائران علی بن موسی الرضا (ع) بوده و هستند، اضافه کرد: برای آنکه مسافران توقف کرده و سلامت به مقصد برسند کوشیدیم تا امسال کار متفاوت‌تری را انجام دهیم که ایستگاه‌های صلواتی بخشی از آن است.

نظر شما