شناسهٔ خبر: 31843697 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

گریزمان امباپه: نوزادی که نامش باید تغییر کند!

یک زوج فرانسوی که قصد داشتند نوزاد تازه به دنیا آمده خود را "گریزمان امباپه" نامگذاری کنند با مخالفت اداره ثبت احوال فرانسه مواجه شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، قهرمانی فرانسه در جام جهانی روسیه به موجی از شادی و شور ملی در کشور فرانسه دامن زده و ستاره‌های تیم ملی فوتبال این کشور را به قهرمانانی ملی تبدیل کرده است. در آخرین نمونه از این شور ملی، خانواده‌ای در این کشور که قصد داشتند نوزاد تازه به دنیا آمده خود را به یادبود دو ستاره بزرگ تیم ملی فوتبال این کشور " گریزمان امباپه" نامگذاری کنند با مخالفت ثبت احوال فرانسه روبرو شدند که نامگذاری یک نوزاد به دو نام خانوادگی را غیر قابل قبول دانسته و اجازه این کار را نداده است.

 

 

یک دادگاه خانواده در شهر بریو لو ژیلار حکم کرد که زوج جوانی که ماه نوامبر سال گذشته میلادی نام فرزند تازه به دنیا آمده‌شان را گریزمان امباپه انتخاب کرده بودند، باید نام این کودک را تغییر دهند. حکم دادگاه بعد از آن اعلام شد که کارکنان اداره ثبت احوال این شهر در بررسی اسناد و مدارک اداره متوجه این نام عجیب و غریب شده و چون معتقد بودند استفاده از دو نام خانوادگی به عنوان اسم یک فرد مخالف قوانین است از دادگاه خواستند درباره این موضوع اظهار نظر کند.

 

پنج ماه بعد دادگاه حکم خود را صادر کرده و استفاده از این نام را برای کودک مورد اشاره غیر قابل قبول خوانده و به پدر و مادر او حکم کرده که باید نام فرزندشان را تغییر دهند. در حکم دادگاه به این اشاره شده که استفاده از این نام بر اساس ماده 3 کنوانسیون حقوق کودک سازمان ملل متحد، بر خلاف منافع عالی این کودک است.

 

 

نظر شما