شناسهٔ خبر: 31843681 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر موسسه فرهنگی قرآن و عترت نور هدایت خراسان جنوبی:

طرح تربیتی آموزشی آیات رویش در خراسان جنوبی اجرا می شود

بیرجند مدیر موسسه فرهنگی قرآن و عترت نور هدایت خراسان جنوبی گفت: دوره تربیتی آموزشی آیات رویش در مناطق محروم، برای اولین بار در خراسان جنوبی اجرا می شود.

صاحب‌خبر -

سیده زهرا موسوی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به آغاز طرح تربیتی آموزشی آیات رویش در استان بیان کرد: این طرح با هدف تربیت قرآنی کودکان و نوجوانان ۹ تا ۱۲ ساله در مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت نور هدایت خراسان جنوبی و با حضور ۶۰ نفر از نوجوانان دختر و پسر آغاز شد.

وی ادامه داد: روش تربیتی آیات رویش برگرفته از معیارهای اخلاق فردی و اجتماعی در آموزه‌های قرآن کریم و سیره ائمه اطهار (علیهم السلام) است.

موسوی اظهار کرد: در این طرح قرآنی تلاش می‌شود که فرصت لازم برای افراد جامعه به خصوص کودکان و نوجوانان در زمینه شناخت کاربردی الگوهای تربیت قرآنی، آشنایی با معیارهای اخلاقی فردی و اجتماعی قرآن کریم، توسل و تمسک به آموزه‌های دینی در رفتارهای اجتماعی و به طور کلی توانمندسازی فکری و فرهنگی و اجتماعی نوجوانان و کودکان جامعه بر اساس الگوهای تربیتی قرآن کریم ایجاد شود.

مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت نور هدایت خراسان جنوبی گفت: طرح آیات رویش در مدت چهار سال و در هر سال سه ترم آموزشی برگزار خواهد شد و هر ترم چهار ماه و ۳۲ ساعت آموزشی پیش بینی شده است.

وی افزود: با توجه به رویکرد تربیت قرآنی دوره‌های آیات رویش، قبل از شروع طرح و در دی ماه ۹۷، مربیان این طرح از سراسر کشور در دوره پنج روزه تخصصی آموزشی با حضور اساتید برجسته قرآنی و تربیت دینی کشور در شهر مقدس قم شرکت و تائیدیه تدریس دریافت کرده‌اند.

موسوی اظهار کرد: روند دوره با شیب تغییر تدریجی آموزش به تربیت طراحی شده است و همزمان با آموزش فعالیت‌های فرهنگی تربیتی اجرا خواهد شد.

نظر شما