شناسهٔ خبر: 31843611 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آخرین جزئیات حادثه کشتی کانتینری در بندر شهید رجایی

معاون دریایی سازمان بنادر گفت: یک فروند کشتی صبح امروز هنگام تخلیه و بارگیری در بندر شهید رجایی دچار حادثه شد، خوشبختانه این حادثه تلفات جانی‌ نداشت.

صاحب‌خبر -

معاون دریایی سازمان بنادر گفت: یک فروند کشتی صبح امروز هنگام تخلیه و بارگیری در بندر شهید رجایی دچار حادثه شد، خوشبختانه این حادثه تلفات جانی‌ نداشت.

آخرین جزئیات حادثه کشتی کانتینری در بندر شهید رجاییبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، هادی حق شناس، معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در جمع خبرنگاران درباره حادثه امروز غرق شدن کشتی تجاری در بندر شهید رجایی گفت: این حادثه امروز بین ساعت ۹ تا ۱۰ صبح در بندر شهید رجایی رخ داده و خوشبختانه این حادثه تلفات جانی‌ نداشت.

وی توضیح داد: ظاهرا در ناهماهنگی که بین افسر اول کشتی و متصدی جرثقیل و تخلیه و بارگذاری رخ داد، بخشی از این کشتی غرق می‌شود که در حال خارج سازی کانتینرها هستیم.

حق شناس افزود: این کشتی دارای ۱۴ نفر پرسنل هندی بود که خوشبختانه همه آنها سالم هستند و تنها یک نفر دچار جراحت جزئی شد.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: این کشتی حامل کالا‌های صادراتی روغن صنعتی، پتاسیم، کلر و مس بود که بارگیری آن از بندرعباس انجام می‌شد.

وی بیان کرد: ارتفاع کشتی از بالای آن ۲۵ متر است و هم‌اکنون عملیات خارج سازی کانتینر‌ها آغاز شده و هیچکدام از کانتینر‌ها خوشبختانه دچار حادثه نشده است تا روغن‌های آن وارد دریا شود.

یادآوری کرد: ۲ سال پیش حادثه‌ای مشابه این اتفاق در بندر امام خمینی(ره) رخ داد که در آن حادثه هم تلفاتی نداشتیم.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در پایان گفت: این کشتی تحت پرچم جزیره کوموروز بوده و تا ساعاتی آینده تمامی کانتینر‌های آن خارج می‌شود.

براساس این گزارس امروز یک فروند کشتی کانتینربر با ظرفیت ۴ هزار و ۴۰۰ تن در اسکله شهید رجایی واژگون شد که خوشبختانه حادثه جانی در پی نداشت. 

محمد راستاد مدیر عامل سازمان بنادر درباره این حادثه گفت: برای مشخص شدن علت واژگونی این کشتی نیاز به تحقیقات بیشتر و گرفتن اطلاعات از ناخدای کشتی است، اما احتمال می‌رود که با توجه به اینکه کشتی امکان بارگیری ۲۰۰ کانتینر را دارد و در حین حادثه ۱۵۰ کانتینر آن بارگیری شده بود است علت حادثه عدم دقت در چینش کانتینر‌ها و استفاده از نقشه بارگیری اشتباه باشد.

راستاد افزود: بار این کشتی کانتینر‌هایی حاوی محموله‌های صادراتی و عمدتاً مواد معدنی بوده که هم اکنون اقدامات اولیه برای بازیافت کانتینرهای آن که در آب شناور هستند در حال انجام است. 

وی تاکید کرد: ۱۴ خدمه این کشتی که از اتباع کشور هندوستان هستند بلافاصله نجات داده شده اند و بجز سه نفر که مصدومیت سطحی دارند بقیه خدمه در سلامت کامل به سر می‌برند. 

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: این کشتی متعلق به یک شرکت هندی است و بندر ثبتی آن که در واقع همان ملیت محسوب می‌شود جزایر قمر یا کوموروس است که به سرعت به شرکت مالک آن اطلاع داده شده تا هرچه سریعتر نسبت به شناور سازی و خروج کشتی و همچنین پرداخت خسارت‌های احتمالی به بندر اقدام کنند.

انتهای پیام/

نظر شما