شناسهٔ خبر: 31843602 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سرپرست فرمانداری بندرعباس:

نمایشگاه‌های فاقد مجوز در بندرعباس اجازه فعالیت ندارند/بازار در جهت تامین و توزیع به موعد کالای اساسی مردم تلاش کند

سرپرست فرمانداری بندرعباس با بیان اینکه نمایشگاه‌های فاقد مجوز اجازه فعالیت ندارند، تاکید کرد: بازار در جهت تامین و توزیع به موعد کالای اساسی مردم تلاش کند.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، عزیزاله کناری پیش از ظهر امروز در دومین جلسه بررسی ساماندهی و مدیریت نمایشگاه کالا در فرمانداری بندرعباس با تاکید برضرورت توجه به ضوابط و مقررات نمایشگاهی متقاضیان، برپاکنندگان نمایشگاه را مکلف به اخذ مجوز قانونی از دستگاه اجرائی متولی براساس موازین مقرر در دستورالعمل متذکر شد. 

وی در ادامه بر ضرورت حفظ وحدت بین دستگاه‌ها و تلاش در جهت توانمندسازی بازار و متقابلا تلاش بازار درجهت تامین و توزیع به‌موقع نیازهای جامعه مصرف با رعایت قیمت و کیفیت برای شهروندان توصیه کرد.

در ادامه این جلسه، معاون سازمان صمت اظهار داشت: سیاست‌گذاری اجرای برنامه‌های نمایشگاهی تعریف و چارچوبی دارد که بنا بر تصمیم و اعلام پیشنهاد به دبیرخانه ستاد تنظیم بازار استان با نیازسنجی و کارشناسی کارگروه به ریاست استاندار باید اقدام شود.

وی از بازار به عنوان شبکه مطمئن برای تامین نیاز کالای عمومی یادکرد که رسالت خود را تحت مدیریت اتحادیه، اتاق اصناف و با تدبیر کمیسیون نظارت و کنترل انجمن حمایت و بازرسی اقدام می‌کند و گفت: امروز این بازار نیاز به حمایت و مراقبت دارد.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان در ادامه تاکید کرد: وضعیت موجود بازار نیاز به نمایشگاه فروش کالا خارج از شیوه‌نامه ندارد.

سپس عبدالمجید جلالی رئیس اتاق اصناف استان نیز با تشریح قانون مرتبط نظام صنفی هرگونه فعالیت برای عرضه وفروش کالا وخدمات به عموم را جزء وظایف تشکل‌های صنفی دانست و اتحادیه را مرجع صدور پروانه فعالیت موقت و یا دائم معرفی کرد.

وی در ادامه، ابلاغ بخشنامه وزیر کشور به استانداران به‌همراه شیوه‌نامه تدوینی را که روز گذشته در آخرین جلسه ستاد تنظیم بازار به رعایت و اجرای آن مورد تاکید مقام عالی دولت و رئیس ستاد تنظیم بازار قرار گرفت حجت اجرا برای دستگاه‌های اجرائی دانست و صدور دستور مقام  قضایی دادستان بر اساس درخواست اتاق اصناف و سازمان صمت در ممانعت از برگزاری هرگونه نمایشگاه فروش کالا بدون اخذ مجوز در چارچوب شیوه نامه را به‌عنوان مطالبه قانونی بازار مطرح کرد.

همچنین در این جلسه، میرزاده رئیس مرکز بهداشت محیط بر دریافت مجوز بهداشتی تاکید داشت.

انتهای پیام/88031/

نظر شما