شناسهٔ خبر: 31842630 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ارائه خدمات ویژه به زائران از سوی ۳۰ واحد نانوایی در نوروز

زارعی از ارائه ۳۰ برنامه ویژه واحد نانوایی در اطراف حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، علی اکبر زارعی رئیس اتحادیه نانوایان قم امروز  با بیان این که این ۳۰ واحد نانوایی هم در حوالی بارگاه نورانی حضرت کریمه اهل بیت (س) و مسجد مقدس جمکران و هم در خیابان‌های منتهی به این دو مکان مقدس در نظر گرفته شده اند گفت: با صاحبان این نانوایی‌ها جلسه‌ای برگزار و راهنمایی‌های لازم ارائه شد؛ از جمله این که به آن‌ها گفته شد احترام به زائران و مجاوران در ایام نوروز و همچنین رعایت بهداشت، مهم‌ترین اصل است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: البته اتحادیه نیز در این ایام یک گروه ویژه را برای سرکشی و نظارت بر این ۳۰ واحد در نظر گرفته است که کار خود را آغاز کرده اند.

زارعی ادامه داد: دو روز تعطیلی ماهانه این ۳۰ واحد نانوایی نیز لغو شده است و همچنین این واحد‌ها موظفند تا ساعات بیشتری در روز به پخت و ارائه نان به مردم مشغول باشند؛ در عین حال که دو کیسه آرد به سهمیه روزانه آنان اضافه شده است.

رئیس اتحادیه نانوایان قم همچنین اظهار کرد: در تلاش هستیم تا یک واحد نانوایی سیار هم برای ارائه خدمت به مردم در نظر بگیریم که اگر مقدمات آن از سوی مسؤولان مربوط تأمین شود ما نیز برای تجهیز و تأمین آرد آن مشکلی نخواهیم داشت.

وی اضافه کرد: یشنهاد شده است تا این واحد سیار بیشتر در محدوده پارکینگ شرقی حرم مطهر حضرت کریمه اهل بیت (س) مستقر باشد.

زارعی با اشاره به اینکه هماهنگی لازم با نانوایان صنعتی هم برای تولید نان کافی و توزیع آن در بین سوپرمارکت‌های موجود در محله‌های مختلف قم انجام شده است خاطرنشان کرد: ما با توجه به سختکوش بودن نانوایان عزیز استان قم و همه دست اندرکاران این صنف، از نظر تأمین نان مشکلی نداریم و امیدواریم بتوانیم بهترین خدمت را در ایام نوروز ۹۸ به زائران و مجاوران عزیز ارائه دهیم.

وی در عین حال تصریح کرد: یکی دیگر از تصمیم‌های گرفته شده در اتحادیه این بود که نانوایان می‌توانستند و البته می‌توانند حواله‌های آرد فروردین ماه خود را در همین اسفند ماه دریافت کنند تا ذخیره لازم برای ارائه خدمت به زائران و مسافران عزیز و همچنین مردم عزیز قم وجود داشته باشد.

رئیس اتحادیه نانوایان قم در پاسخ به پرسش دیگری درباره آخرین آمار نانوایی‌های آزادپز و دولتی گفت: اصطلاح جدیدی که درباره نانوایی‌ها به کار می‌بریم تفکیک آن‌ها به نانوایی‌های نیمه یارانه‌ای و همچنین نانوایی‌های یارانه‌ای یا به تعبیر دیگر دولتی است که بر اساس آخرین آمار، تعداد نانوایی‌های یارانه‌ای در قم نزدیک به ۶۰۰ واحد و تعداد نانوایی‌های نیمه یارانه‌ای نیز ۲۷۳ واحد است.

زارعی درباره وجود اختلاف قیمت در برخی نانوایی‌های نیمه یارانه‌ای نیز گفت: اختلاف احتمالی قیمت در این نوع نانوایی‌ها به دلیل اختلاف وزن چانه نان است و البته لازم است تا همشهریان و هموطنان عزیز بدانند که می‌توانند نان را به صورت کیلویی و به قیمت هر کیلو ۲۲۰۰ تومان از نانوایی‌ها مطالبه کنند؛ نانوایی‌ها نیز موظف هستند در صورت درخواست مشتری، نان را به صورت کیلویی عرضه کنند.

رئیس اتحادیه نانوایان استان قم ابراز امیدواری کرد تا در سال جدید و با تدبیر مسؤولان، گُشایشی در پرداخت حق الزحمه دست اندرکاران صنعت نان ایجاد شود.

انتهای پیام/الف

ارائه خدمات ویژه به زائران از سوی ۳۰ واحد نانوایی در نوروز

نظر شما