شناسهٔ خبر: 31842008 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

ما پیروزیم- ۳۳۷/

برگزاری مراسم سالگرد 2 شهید گمنام در هفت‌تپه

مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران از برگزاری مراسم سالگرد 2 شهید گمنام در هفت‌تپه خبر داد.

صاحب‌خبر -

برگزاری مراسم سالگرد دو شهید گمنام در هفت تپهبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی یادمان شهدای گمنام هفت‌تپه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: هفت تپه منطقه عمومی شوش خوزستان محل آموزش و پشتیبانی لشکر ویژه ۲۵ کربلا در زمان هشت سال دفاع مقدس بوده و سال‌ها رزمندگان مازندرانی و فرماندهان در این مکان مستقر و کار می‌کردند.

وی افزود: بعد از دفاع مقدس هفت تپه تخلیه و با کمک‌های مالی مردم مازندران سنگرهای هفت تپه، پشتیبانی، آشپزخانه، حمام، محل گردان‌ها و مهندسی و ستاد درست شد.

ملکی ادامه داد: بعد از جنگ لشکر منطقه را تخلیه و طی چند سال اخیر با همت مسئولان لشکر ۲۵ کربلا، سپاه کربلا، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و درخواست و مطالبه پیشکسوتان دفاع مقدس منطقه احیا و امروزه کاروان‌های راهیان نور از مازندران، گلستان، گیلان و سایر استان‌ها برای بازدید از منطقه در محل پشتیبانی لشکر حضور پیدا می‌کنند.

این مسئول به خاکسپاری پیکر دو شهید گمنام که سال گذشته و اوایل سال جاری در هفت تپه اشاره کرد و گفت: قرار است کلنگ ساخت یادمان دو شهید گمنام با حضور سردار بابایی فرمانده سپاه کربلای مازندران، سردار شاهچراغی فرمانده سپاه قم، مسئولان محلی، استانی و عشایر منطقه امروز زده می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران ادامه داد: یادمان دو شهید گمنام توسط جهاد کشاورزی مازندران به همت و همکاری استانداری و سازمان برنامه و بودجه، سپاه کربلا و اداره‌کل حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ساخته می شود.

ملکی عنوان کرد: در کنار این یادمان قرار است با کمک سپاه کربلا و مسئولان استان حسینیه‌ای ایجاد شود تا در مواقع اعزام کاروان‌ها به راحتی از محل بازدید و با زیارت دو شهید گمنام بروند.

وی همچنین از برگزاری مراسم ویژه سالگرد شهدای گمنام در یکم فروردین با حضور پیشکسوتان و راهیان نور خبر داد و گفت: تعدادی از خانواده‌های شهدا توسط سپاه کربلا و بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس در قالب کاروان‌های راهیان نور اعزام شده و از محل شهادت فرزندان، همسران و برادران خود بازدید و زیارت کردند.

این مسئول با عنوان اینکه ما مازندرانی‌ها وظیفه داریم هفت تپه را احیا و زنده کنیم، افزود: باید در شهرستانهای مازندران، گلستان و گیلان میدانی با نام هفت‌تپه داشته باشیم و جوانان و نوجوانان ما منطقه را بشناسند و بگوییم هفت تپه منطقه‌ای در خوزستان بوده که قدمگاه شهدا است و ۱۴۳ شهید در آن منطقه تقدیم شدند که ۶۶ شهید مازندرانی هستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران متذکر شد: همه مسئولان، رزمندگان، پیشکسوتان، خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان وظیفه داریم خادمی راه فرهنگ ایثار و شهادت را کرده تا منتقل به نسل‌های آینده شود.

انتهای پیام/

نظر شما