شناسهٔ خبر: 31841989 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

معاون اردویی راهیان نور سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران:

امسال 160 هزار نفر میهمان اردوگاه شهید رستگار اندیمشک شدند

معاون اردویی راهیان نور سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران گفت: اولین منزلگاه کاروان‌های راهیان نور در سرزمین یادمان‌های دفاع مقدس استان خوزستان، اردوگاه دوکوهه و شهید حاج کاظم رستگار شهر اندیمشک است که در سال ۹۷ اردوگاه شهید رستگار میزبان ۱۶۰ هزار نفر بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از ریسرهنگ محسن زرگر معاون اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران اظهار کرد: اردوگاه شهید حاج کاظم رستگار در مقاطع مختلف سال فعال است، در اردیبهشت‌ماه هرساله همزمان با عملیات سیدالشهدا در منطقه فکه، میزبان خانواده شهدا و جانبازان و رزمندگان این عملیات در اردوگاه شهید رستگار هستیم و مراسم باشکوهی برای شهدای عملیات سیدالشهدا برگزار می‌شود.

وی افزود: اولین منزلگاه کاروان‌های راهیان نور در سرزمین یادمان‌های دفاع مقدس استان خوزستان، اردوگاه دوکوهه و شهید حاج کاظم رستگار شهر اندیمشک است.

معاون اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران ادامه داد: اردوگاه دوکوهه تابلوی جنگ و یادداشت رزمندگان در طول ۸سال دفاع مقدس است و در روبروی دوکوهه، اردوگاه فرهنگی سردار شهید حاج کاظم رستگار خودنمایی می‌کند.

زرگر تصریح کرد: این اردوگاه، اردوگاهی با قدمتی است که محل تدارکات و عقبه لشگر۱۰ نیرو مخصوص سیدالشهدا (ع) در ۸ سال دفاع مقدس و محل آموزش رزمندگان این لشگر بوده است.

این مسؤول با اشاره به میزبانی اردوگاه شهید رستگار برای استقبال از مردم بیان کرد: با شروع اردوهای راهیان نور، این اردوگاه نیز میزبان کاروان‌های راهیان نور می‌شود همچنین اردوگاه شهید کاظم رستگار مدت یک سال است که میزبان دو شهید گمنام شده است و این میزبانی حال و هوای خاصی به این اردوگاه بخشیده است.

زرگر در خصوص سفر مردم به مناطق عملیاتی و راهیان نور تصریح کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی استان خوزستان در فصل تابستان، برنامه اردویی راهیان نور در این فصل در غرب کشور برگزار می‌شود.

وی در ادامه ابراز کرد: در مهرماه فعالیت‌های اردوی راهیان نور از سر گرفته می‌شود و در قالب اقشار دانش‌آموزی پسر و دختر به تعداد ۲۳ هزار نفر و اقشار دانشجوئی به تعداد ۷ هزار نفر و کارگری به تعداد ۵ هزار نفر و کارمندی به تعداد ۵ هزار نفر از یادمان‌های دفاع مقدس بازدید به عمل می‌آورند.

معاون اردویی راهیان نور ادامه داد: در فصل زمستان نیز، اعزام بسیج محلات راداریم که به‌صورت خانوادگی انجام می‌پذیرد و بالغ‌بر ۲۰ هزار نفر از استان تهران در این اردوگاه پذیرایی و اسکان می‌یابند.

زرگر تأکید کرد: برنامه اعزام کاروان‌های راهیان نور استان تهران به تعداد ۶۰ هزار نفر است که با توجه به حرکت خودجوش فرهنگی در اقشار مختلف مردم و همچنین اسکان و پذیرایی از کاروان‌های استان‌های دیگر، این تعداد به ۱۶۰ هزار نفر افزایش می‌یابد.

وی عنوان کرد: با تدابیر خوب و پشتیبانی ستاد فرماندهی سپاه استان و همراهی معاونت‌های همکار، بستر مناسب فرهنگی در اردوگاه برای زائران راهیان نور ایجادشده و این موضوع باعث جذب بیشتر کاروان‌ها به این اردوگاه نسبت به سال‌های گذشته شده است.

معاون اردویی راهیان نور سپاه سیدالشهدا(ع)  با اشاره به حضور روحانی در اردوگاه برای اقامه نماز جماعت و بیان احکام اضافه کرد: اقدامات دیگری ازجمله استقرار راویان در اردوگاه و اجرای روایتگری برای کاروان‌ها و همچنین اعزام روایان به همراه کاروان‌ها در یادمان‌ها انجام شده است.

زرگر با تشکر از حضور اصحاب رسانه در اردوی راهیان نور گفت: در هر کاروان اعزامی از استان تهران به‌غیراز راوی و روحانی، یک خبرنگار و عکاس برای پوشش خبری و تصویری از زائران راهیان نور حضور دارند و به ثبت لحظه‌ها و خاطره‌ها می‌پردازند.

وی افزود: اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی ازجمله ایستگاه نقاشی، دیوارنگاری، شب خاطره، ایستگاه صلواتی و برگزاری مراسمات مذهبی و تحویل سال نو در اردوگاه از کارهای خوب امسال است

معاون اردویی راهیان نور سپاه سیدالشهدا(ع)  با اشاره به ایجاد شرایطی برای اسکان و پذیرایی از زائران با خودروی شخصی در اردوگاه‌ها یادآور شد: امکان اسکان و پذیرایی از زائرانی که با خودروی شخصی به یادمان شهدا می‌آیند فراهم‌شده، همچنین در ورودی اردوگاه‌ها ایستگاه‌های صلواتی به‌منظور پذیرایی از خودروهای عبوری و میهمانان سرزمین لاله‌ها با نان گرم و غذا برپاشده است.

زرگر در پایان خاطرنشان کرد: همه این اتفاقات خوب فرهنگی به همت خادمین شهدا رقم می‌خورد که بدون هیچ چشم‌داشتی برای اعتلای فرهنگ جهاد و شهادت متحمل زحمت می‌شوند و حضور حداکثری جوانان در این عرصه نویدبخش است که شهدا زنده‌اند و راهشان پابرجا و مستدام است.

انتهای پیام/67052/ت/ی30

نظر شما