شناسهٔ خبر: 31840516 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ملی پوش دوومیدانی: رشته های پرمدال حمایت نمی شوند

تهران - ایرنا - ملی پوش پرش ارتفاع با اشاره به ظرفیت بالای دوومیدانی، گفت: در ایران از رشته های پرمدال حمایت نمی شود در حالی که ورزشکاران کشورمان توانایی کسب مدال های جهانی را نیز دارند.

صاحب‌خبر -

«کیوان قنبرزاده» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسوولان ورزش به دوومیدانی به عنوان رشته پایه و مادر باید توجه بهتری داشته و بودجه بیشتری در اختیار قرار دهند. کشورهای مختلف جهان به خصوص در آسیا با سرمایه گذاری در دوومیدانی، نتایج خوبی کسب کرده اند و در مجموع به رشته های پرمدال توجه ویژه ای دارند.
قنبرزاده اظهار داشت: شرایط دوومیدانی ایران مشخص است و باید خود را با همه کم و کاستیها و وضعیت موجود هماهنگ کنیم در حالی که ظرفیت دوومیدانی کشورمان بسیار بالا است و می توانیم حتی در سطح جهان هم مدال بگیریم.
ملی پوش دوومیدانی همچنین با انتقاد از وضعیت درآمد ورزشکاران این رشته، تصریح کرد: رقم قراردادها بسیار پایین است و امسال کاهش هم داشته است. لیگ شرایط خوبی ندارد و ورزشکاران انگیزه ای برای حضور در آن ندارند.
دارنده مدال برنز آسیا گفت: اگر کیفیت اردوها بهتر بود و نگاه حمایتی به دوومیدانی وجود داشت شک نکنید که ورزشکاران ایران می توانستند نتایج بسیار خوبی در رقابت های بین المللی کسب کنند. به هر حال ما نسبت به کشورهای آسیایی عقب تر هستیم و شرایط خوبی نداریم.
قنبرزاده همچنین درباره شرایط خود برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا، اظهار داشت: با توجه به انجام تمرینات خوب زیر نظر مربیان داخلی، وضعیت مناسبی دارم و امیدوارم که بتوانم برای مسابقات آغاز فصل رکورد خوبی ثبت کنم.
ملی پوش دوومیدانی ایران ادامه داد: رقابت های قهرمانی آسیا نسبت به ادوار گذشته کیفیت بالاتری دارد و همه کشورهای آسیایی سرمایه گذاری خوبی انجام داده اند و با قدرت در آن شرکت می کنند. با اطلاعاتی که کسب کرده ام اکثر ورزشکاران در کمپ های خارجی تمرین می کنند و به دنبال بهترین نتیجه در آسیا هستند.
او افزود: به طور قطع همه ورزشکاران به دنبال مدال در قهرمانی آسیا و کسب سهمیه رقابت های جهانی در دوحه قطر هستند. این موضوع کیفیت مسابقات را نشان می دهد و به همین دلیل کار سختی پیش رو داریم. من همیشه به دنبال بهترین نتیجه هستم اما با توجه به حضور بهترین های آسیا در قهرمانی قاره کهن، قول مدال نمی دهم، اما همانند سایر ملی پوشان تمام تلاش خود را برای کسب بهترین نتیجه به کار خواهم گرفت.
او درباره احتمال کسب ورودی جهانی در قهرمانی آسیا نیز گفت: رسیدن به این هدف دور از دسترس نیست و اگر بتوانم رکوردهای خودم را تکرار کنم شانس رسیدن به سهمیه جهانی هم وجود خواهد داشت.
ورزشی**9219**1067**

نظر شما