شناسهٔ خبر: 31840194 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان:

روزانه ۶۰۰۰ مسافر نوروزی در اماکن مذهبی سمنان اسکان داده می‌شوند

سمنان - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، گفت: در ایام تعطیلات نوروز شش هزار مسافران نوروزی در زائر سراهای بین راهی اماکن مذهبی استان اسکان داده می‌شوند.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام عبدالله واحدی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه طی ایام تعطیلات نوروز شش هزار مسافران نوروزی در زائر سراهای بین راهی اماکن مذهبی استان اسکان داده می‌شوند که این آمار تا ۱۵ هزار نفر در طول شبانه روز قابل افزایش است، ابراز کرد: در طول نوروز می‌توان شاهد اسکان ۸۰ تا ۱۲۰ هزار مسافر نوروزی در اماکن مذهبی استان بود.

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه بقاع متبرکه و اماکن مذهبی از سرمایه‌های استان سمنان محسوب می‌شوند ساخت زائرسراها به رونق گردشگری کمک فراوان می‌کند، ابراز کرد: ساخت سوئیت‌های ارزان قیمت در کنار اماکن مذهبی و بقاع متبرکه در جلوگیری از تصادفات جاده‌ای و رونق گردشگری مذهبی نقش دارد.

سمنان یکی از مجریان طرح میقات الرضا

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، گفت: طرح میقات الرضا (ع) ویژه میزبانی زائران رضوی در نوروز در پنج استان کشور از جمله سمنان و در سطح بقاع و اماکن متبرکه بین راهی در مسیرهای منتهی به مشهد مقدس در حال اجرا است و می‌تواند برای چهار هزار و ۵۰۰ نفر شغل ایجاد کند.

واحدی افزود: با پشتوانه فرهنگی باید بتوانیم خدمات فرهنگی و معرفتی خوبی را در سطح استان سمنان به واسطه قرار گیری در مسیر حرم تا حرم داشته باشیم لذا برای تحقق این امر می‌توانیم زائر سراهای بین راهی را افزایش دهیم.

وی در پاسخ به پرسشی با موضوع اقدامات اقتصادی این اداره کل در راه رسیدن به شعار سال ۹۷ و همچنین اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: در سال جاری ۹ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه با بهره دو درصد به بقاع متبرکه در این استان اختصاص یافت که بخشی از این تسهیلات پرداخت شده است.

مدیرکل اوقاف سمنان در ادامه به طرح اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبری انقلاب نیز پرداخت و گفت: اقتصاد مقاومتی یکی از مصادیق احیا موقوفات و استفاده از بقاع متبرکه و ظرفیت سازی فرهنگی است.

نظر شما