شناسهٔ خبر: 31840026 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نمایشگاه کتاب پاریس به کار خود پایان داد

سی و نهمین دوره نمایشگاه کتاب پاریس روز گذشته (۲۷ اسفند) به کار خود پایان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری به مهر، روابط عمومی مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، جمهوری اسلامی ایران نیز همانند دوره‌های قبل برای دستیابی به اهداف از پیش تعیین‌شده ازجمله عرضه برخی از آثار ارزنده ایرانی مناسب بازار کتاب فرانسه، ملاقات و مذاکره با ناشران و آژانس‌های ادبی فرانسوی و دیگر کشورهای خارجه شرکت‌کننده در نمایشگاه جهت زمینه‌سازی و تمهید مقدمات برای مبادلات کپی‌رایت کتاب‌های ایرانی و ترجمه و نشر آن‌ها در فرانسه و کشورهای فرانسوی‌زبان، دیدار و ملاقات‌های رسمی با مسئولین و مقامات فرهنگی و نشر و رؤسای برخی از نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب برای توسعه روابط و همکاری‌های مشترک، معرفی طرح‌های حمایتی از ترجمه و انتشار کتاب ایرانی در بازار جهانی کتاب، دعوت از ناشران برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و … در این دوره از نمایشگاه شرکت کرده بود. همچنین با مشارکت رایزنی فرهنگی کشورمان در پاریس، رونمایی از کتاب تصویری انقلاب اسلامی ایران نیز انجام شد.

دیدار قائم‌مقام و مدیر بخش بین‌الملل نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با مقاماتی نظیر مدیران نمایشگاه‌های کتاب فرانکفورت، رئیس اتحادیه ملی نشر و رئیس دفتر توسعه نشر بین‌الملل فرانسه، مدیر نمایشگاه کتاب پاریس، مقاماتی از عمان و هیأتی از ایتالیا و دیگر کشورها ازجمله دیدارهای مسئولان غرفه ایران بود. همچنین ۳۵ قرار ملاقات بین مدیر آژانس ادبی و ترجمه پل با مدیران نشر، مسئولان کپی‌رایت و آژانس‌های ادبی از کشورهای دیگر، مذاکرات اولیه برای فروش آثار ایرانی با ناشرانی از کشورهای فرانسه، مراکش، الجزایر، تونس و قطر برنامه‌هایی بودند که در غرفه ایران دنبال شد.

در این دوره از نمایشگاه کشورهای اتحادیه اروپا به‌عنوان میهمان ویژه این دوره حضور داشتند و شهرهای مسقط و براتیسلاوا نیز به‌عنوان شهر میهمان در نمایشگاه حضور داشتند. حضور چشمگیر نویسندگان به‌عنوان پدیدآورندگان آثار از ویژگی‌های متمایز این دوره از نمایشگاه بود.

نظر شما