شناسهٔ خبر: 31839963 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

زندی حقیقی در گفت‌وگو با میزان:

نمی‌خواهم به عنوان فیلمساز آینه خشونت در جامعه باشم

خبرگزاری میزان- کارگردان فیلم "بنفشه افریقایی" گفت: به نظر من حجم خشونت به اندازه کافی بالا هست و من دلم نمی‌خواهد به عنوان یک فیلمساز آینه خشونت در جامعه باشم. ترجیح می‌دهم ارزش‌های از دست رفته و مهربانی و عشق باشم.

صاحب‌خبر -

مونا زندی حقیقی کارگردان فیلم "بنفشه افریقایی" در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، درخصوص نگاه متفاوت خود در بنفشه افریقایی نسبت به سایر کارگردان زن سینما گفت: من نسبت به خانم‌های دیگر کارگردان جوان کمی سنم بالاتر است. وقتی عصر جمعه را کارگردانی کردم سال هشتاد و چهار بود و حالا در سال نود و هفت و در سن 47 سالگی به سراغ کارگردانی بنفشه افریقایی رفته‌ام.

وی درباره تفاوت عمده موضوع کار اول و دوم خود در سینما افزود: آن موقع به موضوعی اجتماعی و جنجالی پرداختم زیرا اول اینکه اقتضای زمانه خود بود و همین که در آن دغدغه‌های اجتماعی فراوانی داشتم. اما حضور دوباره من بعد از نزدیک به 13 سال غیبت در سینما با فیلمی عاشقانه شاید به دلیل سنم و یا تجربیاتی باشد که طی این سالها در زندگی شخصی و کاری کسب کرده ام.

///////////////////////////۲۸ اسفند

وی دلیل پرداختن به عشق در فیلم آخر خود را اینگونه توصیف کرد: به نظر من حجم خشونت به اندازه کافی بالا هست و من دلم نمی‌خواهد به عنوان یک فیلمساز آینه خشونت در جامعه باشم. ترجیح می‌دهم ارزش‌های از دست رفته و مهربانی و عشق باشم.

وی در همین راستا اضافه کرد: عصر جمعه در آن زمان نامزد 9 سیمرغ بلورین شد و در زمانه خود رقیب اصلی فیلم چهارشنبه سوری بود و از جشنواره فیلم فجر دو سیمرغ گرفتم. اما بعد از آن به دلیل برخی سختگیری ها اکران نشد. به همین دلیل شاید با یک پیش فرض همواره نسبت به من و آثارم مقاومت شد. شاید دلیل اصلی دوری‌ام از سینما مقاومت برخی در برابر من بود.

زندی با اشاره به دوری از حواشی سینما خاطرنشان کرد: واقعیت امر من به هیچ وجه حوصله حاشیه و کلنجار رفتن‌های الکی را ندارم اما امیدوارم بتوانم در ادامه هم با صبر و آرامش فیلمی را که دوست دارم بسازم.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما