شناسهٔ خبر: 31839526 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تاکید شورای عالی صلح بر حضور مهاجرین افغان مقیم ایران در لویه جرگه

سخنگوی شورای عالی صلح افغانستان گفت: هیات اعزامی این شورا که در ایران به سر می‌برد با اقشار مختلف جامعه مهاجر مقیم این کشور دیدار کرده تا شرایط برای حضور نمایندگانی از آنها در لویه جرگه مشورتی صلح فراهم شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «احسان‌الله طاهری»، سخنگوی شورای عالی صلح افغانستان گفت: هیات اعزامی این شورا که در ایران به سر می‌برد با اقشار مختلف جامعه مهاجر مقیم این کشور دیدار کرده تا شرایط برای حضور نمایندگانی از آنها در لویه جرگه مشورتی صلح فراهم شود.

طاهری گفت: «عمر داودزی»، رئیس دبیرخانه شورای عالی صلح و شماری از دیگر اعضای شورا برای مشورت درباره لویه جرگه صلح و پیشرفت‌های مذاکرات با برخی از مهاجران افغان ساکن ایران دیدار کرده‌اند.

سخنگوی شورای صلح افزود: در آینده نزدیک با اعلام شرایط عضویت در لویه جرگه طبقه‌بندی‌های مختلفی از نمایندگان مهاجر افغان در تهران و ولایت‌های مختلف ایران را خواهیم داشت.

وی ادامه داد که در مرحله بعدی شورای عالی صلح در نظر دارد تا برای تعیین نمایدگان مهاجران مقیم ایران انتخابات برگزار کند.

طاهری اظهار داشت که علاوه بر نمایندگان مهاجران افغان مقیم ایران، افرادی نیز به نمایندگی از مهاجران افغان ساکن پاکستان نیز در این لوی جرگه مشورتی صلح حضور داشته باشند.

لویه جرگه مشورتی برای بررسی روند صلح و ارائه راهکار به دولت افغانستان برای تسریع روند مذاکرات صلح با طالبان و نیز شنیده شدن نظریات اقشار مختلف جامعه درباره این روند برگزار می‌شود.

زمان برگزاری لوی جرگه 9 ثور/ اردیبهشت سال آینده اعلام شده و دولت افغانستان تاکید کرده است که در این نشست مردم افغانستان درباره خطوط قرمز دولت در مذاکرات صلح با طالبان تصمیم خواهند گرفت.

انتهای پیام/

 

نظر شما