شناسهٔ خبر: 31839373 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

اجرای «طرح آرامش بهاری» در آذربایجان‌شرقی ثبت 80 وقف جدید در استان طی سال‌جاری

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی از اجرای «طرح آرامش بهاری» در استان خبر داد و گفت: این طرح به مناسبت ایام نوروز از ۲۸ اسفند تا ۱۵ فروردین در

صاحب‌خبر - مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی از اجرای «طرح آرامش بهاری» در استان خبر داد و گفت: این طرح به مناسبت ایام نوروز از ۲۸ اسفند تا ۱۵ فروردین در ۵۰ امام زاده(ع) و بقعه متبرکه استان اجرا می‌شود.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام علی مصائبی در نشستی با اصحاب رسانه استان به مناسبت اجرای طرح آرامش بهاری در آستان مبارک امام‌زاده‌ها(ع) و بقاع متبرکه استان، اظهار کرد: بقاع متبرکه و امام زادگان(ع) استان آماده میزبانی از زائران نوروزی و حتی گردشگران خارجی هستند.
وی با اشاره به پتانسیل‌های موجود در استان جهت میزبانی از گردشگران، افزود: برنامه‌های تدارک دیده شده برای نوروز از همان لحظه تحویل سال برگزار شده و طبق دیدگاه جدید مطرح شده توسط حجت الاسلام خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، برنامه‌های اجتماعی، فرهنگی و قرآنی ویژه ای برای عید ۹۸ درنظر گرفته شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تاکید کرد: با اینکه سال ۹۸ در نیمه‌ی شب تحویل می‌شود، اما بقاع متبرکه و امام‌زادگان(ع) استان جهت میزبانی از زائران بصورت شبانه‌روزی باز بوده و برنامه‌های مختلفی در آستان مبارک امام‌زادگان(ع) و بقاع متبرکه استان از همان لحظه تحویل سال اجرا می‌شود.
وی گفت: در شهر تبریز نیز بقاع متبرکه استان باز بوده و شاخص‌ترین برنامه در امام زاده سید حمزه(ع) تبریز با حضور مردم و رسانه‌ها برگزار خواهد شد.
وی در ادامه به جزئیات اجرای طرح آرامش بهاری نیز اشاره کرد و افزود: آیین افتتاحیه این طرح نیز روز سه شنبه ۲۸ اسفند با حضور بیش از ۴۵ روحانی مبلغ در محضر نماینده ولی فقیه در استان برگزار می‌شود؛ این مبلغان دینی در بقاع متبرکه و آستان مقدس امام‌زادگان جهت اجرای برنامه‌های فرهنگی و دینی مختلف در ایام نوروز حضور خواهند داشت.
مصائبی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته استقبال خوبی از طرح آرامش بهاری توسط مردم و به ویژه از سوی خانواده‌ها، نوجوانان و کودکان بعمل آمد، گفت: در عید سال ۹۸ نیز برنامه‌های مختلفی در سطوح مختلف در این بقاع متبرکه برگزار می‌شود و همچنین مردم و زائران می‌توانند سوالات، شبهات دینی و دغدغه‌های خود را از روحانیان مستقر در این بقاع متبرکه جویا شوند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه حدود ۱۳۰ باب مسجد نیز بصورت شبانه روزی در ایام نوروز در استان باز بوده و در خدمت زائران و مردم برای ادای فریضه نماز خواهند بود، افزود: ۳۶ باب از این مساجد در شهر تبریز قرار داشته و آماده میزبانی از مردم و میهمانان عزیز خواهد بود.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه بیش از ۳۰۰ باب مهمانسرا در بقاع متبرکه استان آماده میزبانی از زائران و گردشگران است، بیان کرد: مهمانسرای امام زاده سید محمد(ع) جلفا، مهمانسرای امام زاده شعیب دوزال(ع) و همچنین مهمانسرای امام زاده سید ابراهیم(ع) مراغه از جمله آن هستند که در خدمت زوار خواهند بود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در خاتمه از ثبت حدود ۸۰ وقف جدید در استان طی سالجاری خبر داد و گفت: برای اولین بار در ایام فاطمیه دو باب باغ انگور به نیت عزاداری و گرامیداشت روز شهادت حضرت فاطمه  زهرا (س) وقف شد.
انتهای پیام انتهای پیام

نظر شما