شناسهٔ خبر: 31838962 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

بودجه ۸۶ میلیارد دلاری ترامپ برای نهادهای جاسوسی آمریکا

رئیس‌جمهوری آمریکا علیرغم اختلاف‌نظرهایی که طی سال گذشته با نهادهای اطلاعاتی این کشور داشت، برای آنها بودجه‌ای ۸۶ میلیارد دلاری را پیشنهاد داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیویورک تایمز، دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با لحاظ کردن ۶ درصد افزایش، بودجه‌ای ۸۶ میلیارد دلاری را برای نهادهای جاسوسی این کشور پیشنهاد داده است.

هدف از طرح چنین درخواستی، ارتقاء امنیت ملی آمریکا عنوان می‌شود.

گفتنی است «دن کوتس» مدیر آژانس امنیت ملی آمریکا، دیروز دوشنبه مجموع بودجه پیشنهادی نهاد تحت سرپرستی خود را اعلام کرد و پنتاگون نیز اقدام مشابهی را در مورد هزینه‌های اطلاعاتی خود طی سال مالی جدید که از اول اکتبر شروع می‌شود؛ انجام داد.

این درحالی است که ترامپ طی سال گذشته، از بابت اینکه نهادهای اطلاعاتی وی را به ظن رابطه با روسیه تحت فشار قرار داده بودند؛ اختلاف‌نظرهایی را با آنها پیدا کرد حال آنکه رئیس جمهوری آمریکا گزارش سیا درباره احتمال مشارکت بن سلمان در قتل جمال خاشقجی منتقد سعودی را نیز زیر سوال برد.

از بودجه پیشنهادی دولت ترامپ، ۶۲.۸ میلیارد دلار برای برنامه‌های سازمان اطلاعات ملی و ۲۲.۹۵ میلیارد دلار نیز برای برنامه‌های جاسوسی پنتاگون در نظر گرفته شده است.

نظر شما