شناسهٔ خبر: 31838882 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

سازمان ملل: هر سال ۲۰ تا ۲۵ هزار شهرک نشین اسرائیلی در سرزمین‌های اشغالی غزه ساکن می‌شوند / این آب‌های زیرزمینی غزه را از میان برده

تحقیقات جدید سازمان ملل متحد درخصوص حقوق بشر نشان می‌دهد که اسرائیل میلیون‌ها فلسطینی را از آب آشامیدنی محروم کرده است. گزارشگر ویژه سازمان ملل که در کنفرانسی در ژنو سوئیس سخن می‌گفت، ادامه داد: ۲۰ تا ۲۵ هزار شهرک نشین هر ساله در سرزمین‌های اشغالی فلسطینی در غزه ساکن می‌شوند که این امر موجب از میان رفتن آب‌های زیرزمینی به عنوان تنها منبع طبیعی تامین آب آشامیدنی در این باریکه شده است.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تحقیقات جدید سازمان ملل متحد درخصوص حقوق بشر نشان می‌دهد که اسرائیل میلیون‌ها فلسطینی را از آب آشامیدنی محروم کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، «مایک لینک» گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد دوشنبه شب در این باره افزود: اسرائیل به توسعه شهرک سازی در کرانه باختری ادامه می‌دهد، امری که ما و کشور‌های دیگر آن را غیر قانونی می‌دانیم.

لینک که در کنفرانسی در ژنو سوئیس سخن می‌گفت، ادامه داد: ۲۰ تا ۲۵ هزار شهرک نشین هر ساله در سرزمین‌های اشغالی فلسطینی در غزه ساکن می‌شوند که این امر موجب از میان رفتن آب‌های زیرزمینی به عنوان تنها منبع طبیعی تامین آب آشامیدنی در این باریکه شده است.

وی اظهار کرد: این منبع تامین آب، اینک تقریبا برای مصرف انسان غیر قابل استفاده شده است، بحرانی که میلیون‌ها فلسطینی با آن دست به گریبان خواهند بود.

همزمان نیز توافق نامه‌ای برای احداث چند نیروگاه آب شیرین کن و با بودجه‌ای بالغ بر ۵۶۷ میلیون دلار، برای حل بحران آب اشامیدنی در غزه و با نظارت سازمان ملل متحد و جامعه جهانی امضا شده است.

گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد همچنین گفت: شرکت‌های استخراج سنگ اسرائیل سالانه ۱۷ میلیون تن سنگ از زمین‌های اشغالی استخراج می‌کنند، این کار با وجود محدودیت‌های جدی که قوانین بین الملل برای جلوگیری از بهره برداری اقتصادی اسرائیل از سرزمین‌های اشغالی علیه رژیم تل آویو وضع کرده است؛ صورت می‌گیرد.

سخنان لینک، اما موجب خشم صهیوینست‌ها در ژنو شد و تل آویو ان را جانبداری یکجانبه از فلسطینی‌ها دانست و از وی به عنوان پشتیبان مردم فلسطین تعبیر کرد.

لینک کوتاه کپی لینک

برچسب‌ها:

نظر شما