شناسهٔ خبر: 31838634 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

احمدی به ایبنا خبر داد:

ارائه استارتاپ‌ها و فناوری‌های جدید در نمایشگاه کتاب تهران

بخش‌ فناوری‌های نوین با هدف استفاده از ظرفیت‌های موجود در این حوزه به بخش ناشران الکترونیک سی‌و‌دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران افزوده شد.

صاحب‌خبر -
 
حسن احمدی؛ مدیر بخش ناشران الکترونیک و فناوری‌های نوین سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: بخش ناشران الکترونیک به‌تازگی فعالیت خود را آغاز کرده و قرار است جمعی از فعالان و ناشران که در حوزه کتاب الکترونیک فعالیت دارند در این بخش حضور داشته باشند.
 
وی افزود: امسال علاوه بر نشر الکترونیک، برای اینکه ناشران مکتوب کشور برنامه‌هایی داریم تا با این حوزه بیشتر آشنا شوند و از ظرفیت و پتانسیل موجود در این حوزه استفاده کنند. ضمن آنکه بخش فناوری‌های نوین نیز افزوده شده است.
 
احمدی با اشاره به ویژگی‌های بخش فناوری‌های نوین، عنوان کرد: در این زمینه از شرکت‌های استارت‌آپی که در حوزه نشر و فرهنگ کار می‌کنند برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران و ارائه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های آن‌ها دعوت به همکاری می‌کنیم.
 
وی یادآور شد: با توجه به وضعیت کاغذ در کشور، اعتقاد داریم نشر الکترونیک مکمل نشر مکتوب است و برای توسعه صنعت نشر کشور، یکی از الزامات این حوزه به شمار می‌آید.
 
احمدی با بیان اینکه جهان و تکنولوژی‌های آن رو‌ به‌ افزایش است، تاکید کرد: معتقدیم که در این حوزه نباید صنعت نشر ما عقب بماند و فعالیت‌هایی از این دست را کنار بگذاریم و ناشران نیز باید به این موضوعات توجه داشته باشند و در جهت توسعه فناوری‌های نشر به این بخش توجه کنند.
 
وی همچنین درباره چگونگی ثبت‌نام شرکت‌های فعال در این حوزه توضیح داد: به دنبال اتمام زمان ثبت‌نام، افراد علاقه‌مند به حضور در این بخش فرصت دارند تا 17 فروردین سال 1398 به کمیته ناشران داخلی واقع در ساختمان اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران مراجعه کنند.
 
سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران 4 تا 14 اردیبهشت 98 در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

نظر شما