شناسهٔ خبر: 31837916 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اصفهان رو-9

مجموعه تفریحی ناژوان، نگین سبز شهر اصفهان+تصاویر

پارک جنگلی ناژوان اصفهان همچون نگین سبزی در شهر اصفهان می‌درخشد و در اطراف آن جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی وجود دارد مانند باغ پرندگان، باغ پروانه‌ها، باغ خزندگان، آکواریوم و تله‌سیژ، که مسافران می‌توانند از آن‌ها نیز دیدن کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مسافرانی که به اصفهان سفر می‌کنند حتماً از بزرگترین پارک آن هم دیدن می‌کنند، یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های استان اصفهان، پارک ناژوان است که به دلیل آب و هوای مساعد و قرار گرفتن در حاشیه زاینده‌رود، طرفداران زیادی دارد و اکثر اصفهانی‌ها آخرهفته‌های خود را در این پارک زیبا و جذاب می‌گذرانند که مطمئناً برای گردشگران هم جذابیت دارد.

ناژوان از گذشته به عنوان قطب گردشگری طبیعی شهر اصفهان محسوب می‌شده است و از آنجایی که در سال های اخیر بازدید از پارک جنگلی ناژوان اصفهان افزایش پیدا کرده است مسؤولان شهر اصفهان به این فکر افتادند که امکاناتی را در این پارک ایجاد کنند تا توریست‌ها و خانواده‌‌هایی که به این پارک مراجعه می‌کنند شرایط بهتری داشته باشند و از برنامه‌های ویژه‌ای لذت ببرند.

پارک نازوان با وسعت یک هزار و 200 هکتار در غرب شهر اصفهان قرار دارد که دارای محیطی امن برای دوچرخه سواری است، می توانید در آن با اجاره دوچرخه به دوچرخه‌سواری بپردازید، کافه تریای این پارک نیز محل مناسبی برای استراحت و عکاسخانه آن محل مناسبی برای بازدید و عکاسی است، پارک بادی یکی دیگر از امکانات فوق‌العاده پارک ناژوان اصفهان برای بازی‌ کردن کودکان است.

مسافرانی که قصد بازدید و لذت از این پارک جنگلی را دارند با ورود به شهر اصفهان و داخل شدن به اتوبان شهید حبیب الهی می‌توانند خیابان الفت را پیدا کنند و با ورود به این خیابان به پارک جنگلی ناژوان برسند، در نزدیکی این پارک جنگلی بسیار زیبا هتل‌های زیادی نیز وجود دارند که می‌توانند در آن‌ها اقامت کنند.

شرایط آب و هوایی پارک جنگلی ناژوان

شرایط آب و هوایی در پارک ناژوان بسیار بهتر از شهر اصفهان است، یکی از ویژگی‌های آب و هوایی این پارک این است که رطوبت آن نسبت به شهر اصفهان بیشتر است و همین عامل باعث می‌شود تا خشکی هوا شما را در این پارک اذیت نکند و به صورت کلی آب و هوای فوق‌العاده مناسب پارک ناژوان اصفهان باعث شده است که این پارک محل مناسبی برای ورزش کردن، تفریح  و گذراندن اوقات فراغت باشد.

جاذبه‌های گردشگری اطراف پارک ناژوان

در اطراف پارک جنگلی ناژوان اصفهان جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی وجود دارد مانند باغ پرندگان، باغ پروانه‌ها، باغ خزندگان، آکواریوم، تله‌سیژ، مسیرهای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی، پل‌های پیاده‌روی متعدد، امکانات قایق‌رانی و... که مسافران می‌توانند از آن‌ها نیز دیدن کنند و پارک ناژوان را به یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های اصفهان تبدیل کرد.

باغ پرندگان 

باغ پرندگان اصفهان با مساحتی بیش از 55 هزار مترمربع در سال 1375، به همت شهرداری اصفهان در بیشه ناژوان و در حدود 4کیلومتری غرب پل وحید احداث شد که از نظر طراحی در سطح کشور در نوع خود بی­‌نظیر است، محوطه داخلی باغ پرندگان با وسعت 17 هزار مترمربع چنان زیبا فضاسازی شده که علاوه بر تأمین نیازهای زیست- محیطی پرندگان، منظره­ای زیبا و دلپذیر برای علاقه­‌مندان فراهم کرده است.

پوشش توری سقف باغ با مساحت 40 هزارمترمربع بر روی 16 ستون فلزی به ارتفاع 25 تا 32 متر نصب شده است، در این باغ تعداد بیش از 3 هزار و 500 قطعه پرنده از حدود 200 گونه مختلف نگهداری می‌شود که برای تمام سنین جالب و دوست‌داشتنی است.

باغ‌موزه پروانه‌­ها

مساحت باغ‌موزه پروانه‌ها حدود 2 هزار مترمربع است که در آن بیش از 100 گونه گل و گیاه از جمله درختچه فردوس، درختچه سیکاس، درختچه لیندا، انواع بنجامین­‌ها، انواع فیکوس‌­ها، انواع بگونیا، آگاو و ...، در یک فضای زیبا و دل­‌انگیز در اختیار بازدیدکنندگان قرار دارد، در سه نقطه از این باغ با بدنه‌­سازی­‌های انجام شده تعداد 48 عدد قاب شامل 2 هزار و 200 پروانه زیبا و رنگارنگ به نمایش گذاشته شده است.

تله‌­سیژ

تله‌سیژ مشابه تله­‌کابین است که به جای کابین و اتاقک محصور، از یک سری صندلی­های بدون اتاقک کاملاً ایمن استفاده می­شود، تله‌سیژ ناژوان به طول حدود یک هزار و 925 متر (رفت و برگشت 3 هزار و 850 متر) و دارای 60 صندلی سه نفره است که شهروندان و مسافرین می­‌توانند با سوار شدن و نشستن بر روی این صندلی‌­ها در محیط آزاد، بر روی درختان و در ارتفاع 24 متری از سطح زمین، با سرعت حدود 2 تا 3 متر بر ثانیه حرکت کنند و از مناظر زیبای این پارک طبیعی لذت ببرند.

ایستگاه اول تله­‌سیژ در ابتدای جاده الفت واقع در ابتدای ورودی پارک ناژوان و ایستگاه دوم جنب باغ پرندگان ناژوان، در قسمت جنوب رودخانه قرار دارد و امکانات رفاهی در هر دو ایستگاه برای استفاده شهروندان و مسافران فراهم شده است. 

آکواریوم

این مجموعه که به عنوان اولین و بزرگترین آکواریوم کشور شناخته می­‌شود در پارک جنگلی ناژوان در زمینی به وسعت 4 هزار متر مربع و در عمق 7 متری زیر زمین احداث شده است، در این مجموعه، آکواریوم های بزرگ 5 تا 10 متری، آکواریوم‌های لمسی، سیلندر آکواریوم و نیز یک تونل آکواریوم به طول 35 متر و همچنین یک بخش مخصوص عکس یادگاری، فروشگاه هدایا و یک کافی شاپ هم طراحی و تعبیه شده است.

 گردشگران می‌توانند در کنار و بالای سر خود زیباترین و منحصربه فردترین گونه‌های آبی را تماشا کنند و دنیای زیر آب را از نزدیک تجربه کنند، در این تونل آکواریوم گونه‌های مختلف آبزیان، ماهیان آب‌های شور و شیرین، ستاره دریایی و... از پنج اقیانوس دنیا به نمایش گذاشته شده است.

آبزیان آکواریوم اصفهان حدود 6 هزار و 500 موجود زنده هستند که بالغ بر 300 تا 350 گونه از ماهی‌های پنج قاره جهان را در خود جای داده است که حدود 100 قطعه از این آبزیان از خطرناکترین، نادرترین و عجیب‌ترین گونه از ماهیان هستند، همچنین 6 نوع کوسه در تونل آکواریوم اصفهان زندگی می‌کنند.

باغ خزندگان

زمین این باغ توسط شهرداری اصفهان تأمین شده و گونه‌های جانوری آن اهدایی شخصی به نام علی غلامی ارجنکی هستند که به«سلطان مار ایران» شهرت دارد، باغ خزندگان مجموعه ناژوان دارای 25 ویواریوم بزرگ و 12 ویواریوم کوچک است که خزندگان سمی، نیمه سمی و غیر سمی از اقصی نقاط جهان در آن‌ها نگهداری می‌شوند. 

ویواریوم یا زیست‌دان به معنی محل زندگی و جایی است که برای نگهداری و رشد گیاهان یا حیوانات، برای دیدن یا تحقیق مهیا می‌شود؛ خزندگان در دو بخش مارهای خارجی از جمله مار پیتون آفریقایی، مار بوآی کلمبیایی، مار پیتون آلبینو هندی، شاه مار مرجانی تایلندی و مارهای ایرانی از جمله افعی، مار شاخدار، مار کبری، مار افعی پلنگی، مار سیاه زنگی، مار آتشی، مار سوجه، مار قیطانی، کفچه مار خراسانی، مار آبی، مار ارجنگی در معرض بازدید هستند.

سایر خزندگانی که در باغ خزندگان نگهداری می‌شوند، ایگوانا، مانیتور بنگال، تمساح آمازون، اژدهای و جاندارانی مانند عقرب، سوسک‌ها، خفاش‌ها، کوسه‌ها (چکشی و معمولی)، سوسمار بالدار (گونه جدید)، مار دو سر و گوساله دو سر هستند و همچنین یکی از افتخارات مجموعه باغ خزندگان اصفهان نگهداری از بزرگترین اسکلت مار «بوآ» در ایران است که بسیاری از علاقه‌مندان را به خود جذب می‌کند.

موزه صدف‌ها

در موزه صدف‌های مجموعه ناژوان، کلکسیونی از صدف‌ها و جانوران دریایی نادری که بیش از 2 هزار نمونه از 800 گونه مختلف هستند را در بر می‌گیرد، این مجموعه عبارتند از نرم‌تنان شامل صدف‌های دریایی، خارپوستان شامل ستاره‌های دریایی، طوطیاهای دریایی و سکه‌های دریایی، سخت‌پوستان شامل خرچنگ‌های دریایی و غیره است که از سراسر دنیا طی 25 سال جمع‌آوری شده است.

شهربازی

شهربازی ناژوان با بیش از 30 مجموعه بازی از جمله کارتینگ، سینما 5 بعدی، پارک بادی کودکان و بزرگسالان و ...، در محیطی زیبا و بیادماندنی در ابتدای ورودی پارک جنگلی ناژوان پذیرای همشهریان و مسافران است. 

با جاری شدن زاینده‌رود برای نوروز امسال، زیبایی‌ها و آب و هوای مجموعه ناژوان چندین برابر می‌شود و همراه با امکانات فوق‌العاده این مجموعه، می‌تواند برای مسافران نوروزی خاطره بسیار شیرین و به یادماندنی رقم بزند.

انتهای پیام/63088/ج/

نظر شما