شناسهٔ خبر: 31837571 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

شرایط اضطراری شد

مفقود شدن چوپان و گرفتاری مسافران در جاده‌های خراسان شمالی

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان شمالی با اشاره به وقوع کولاک و سیلاب در مناطق مختلف استان گفت: با مفقود شدن یک چوپان و گرفتاری برخی مسافران در جاده‌های کوهستانی استان شرایط اضطراری ایجادشده است.

صاحب‌خبر -

محسن نجات در مصاحبه با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به شدیدتر شدن بارش‌ها در خراسان شمالی و وقع کولاک برف در جاده‌های کوهستانی استان اظهار کرد: تعدادی از مسافران در این مناطق گرفتار برف و کولاک شدند که امدادرسانی نیروهای هلال‌احمر به این افراد انجام شد.

وی با اشاره به آخرین اقدامات امدادی انجام‌شده گفت: عملیات برای یافتن یک چوپان مفقودشده در مانه و سملقان، کمک‌رسانی به خودروهای گرفتار در کولاک گردنه بیو و همچنین اسکان اضطراری مسافران در مساجد شهر بجنورد ازجمله این اقدامات است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان شمالی به حوادث ایجادشده نیز اشاره کرد و افزود: شب گذشته ۱۸ حادثه با ۱۱۲ نفر حادثه‌دیده در سطح استان مورد کمک‌های هلال‌احمر قرار گرفتند.

 

جواد نظری نیز با اشاره به برخی از اتفاق ایجادشده در استان به سبب بارش‌های بیش از انتظار نزولات جوی اظهار کرد: سیلاب در بخش‌های مرکزی و مانه در شهرستان مانه و سملقان ازجمله روستاهای شیرین سو، بهکده رضوی، قزل‌قلعه و سوقه ایجادشده است.

مدیرکل مدیریت بحران خراسان شمالی همچنین از گرفتار شدن 500 رأس دام در سیلاب خبر داد و گفت: امدادرسانی به گرفتار شدگان در سیلاب و همچنین کولاک برف در جاده‌های کوهستانی استان به کمک نیروهای امدادی به انجام رسیده است.

به گزارش فارس اداره کل هواشناسی خراسان شمالی طی روزهای گذشته با صدور اخطاریه‌ای نسبت به شدت گرفتن بارش‌ها و وقوع کولاک برف در مناطق کوهستانی استان هشدار داده بود.

انتهای پیام/

نظر شما